عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

حرکت را باید نخستین گام کمال هر موجود تعریف کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه اصفهان، در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی حرکت که به منظور تقدیر و معرفی برترین های حوزه های مختلف فعالیت های انجمن های علمی دانشگاه های سراسر کشور برگزارشد،

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شانظری، حرکت را نخستین گام کمال هر موجود تعریف کرد و گفت :

این جشنواره حرکتی است در جهت شکوفایی استعدادهای جوانان اندیشمند این مرز و بوم با هدف افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های علمی و تعامل دانشجویان سراسر کشور و نیز حمایت آنان توسط مسئولان و تقدیر از دانشجویان ممتاز در این زمینه، وگام مهمی در جهت پیشرفت و توسعه روز افزون کشور عزیزمان ایران است .

دکترشانظری همچنین بیان داشت: دراین جشنواره انجمن های علمی دانشجویی سراسر کشور در حوزه های علمی، برگزیده فعالیت های خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه با هم به رقابت پرداختند .

وی افزود: جشنواره حرکت پس از گذراندن شش دوره خود در دانشگاه های پایتخت از هفتمین دوره خود به شهرهای مختلف ایران سفر کرد .

دکتر شانظری افزود: جشنواره ملی حرکت از دوره هفتم تا دهم به ترتیب به میزبانی شهرهای شیراز، مشهد، کرمان و کرمانشاه برگزارشد و امسال یازدهمین دوره از این جشنواره همزمان با تاسیس بیست سالگی نهاد انجمن علمی در کشور به اصفهان سفر کرد .

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه این دوره از جشنواره را از سایر دوره ها متمایز کرده است، حضور پررنگ دو بخش جدید ارتباط با صنعت و بخش بین الملل است و یکی از اهداف اساسی برگزاری این جشنواره، آشنایی صاحبان صنایع و معادن و حرفه ها و مشاغل و نیز سازمان های دولتی و غیر دولتی با ظرفیت ها و توانمندی های انجمن های علمی دانشجویی می باشد .

دبیر جشنواره ملی حرکت در ادامه گفت: تفاهم نامه همکاری مبنی بر برگزاری یازدهمین دوره از جشنواره ملی حرکت در اواخر تیرماه ۱۳۹۷ امضا و دانشگاه اصفهان به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شد .

وی گفت: جلسات هم اندیشی و همکاری از ابتدای مرداد ماه برگزار و نهایتاً" دبیرخانه جشنواره با حضور مسئولان وزارت علوم در یازدهم مهر ماه افتتاح و دبیر خانه مرکزی جشنواره مشخص و بر این اساس ثبت شد .

دکترشانظری افزود: از ۱۰۶ دانشگاهی که به دبیرخانه مرکزی ارسال آثار داشته اند حدود ۱۰۰ دانشگاه در بخش نمایشگاهی شرکت کرده اند. تعداد نفرات شرکت کننده ۸۸ نفر کارشناس و تعداد ۳۲۰ نفر دانشجو جهت حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند .

وی گفت: دراین دوره که تاکید بر بخش بین الملل و ارتباط با صنعت داشته است، تعداد ۸۵ نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا و تعداد ۴۴ نفر از مراکز صنعتی و مشاوران کسب و کار و کارآفرینان حضور داشتند .

دکتر شانظری تاکید کرد: در پایان از برگزیدگان این جشنواره، با حضور هیات رییسه دانشگاه اصفهان و مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تقدیر شد .

ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵