عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان جم: مقوله اجتماعی بودن سلامت، باید موردتوجه همگان قرار گیرد

محمد حسینی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم افزود: ابتدا باید نیازهای حوزه سلامت شناسایی گردد تا بتوان آن‌ها را تامین کرد و در تامین سلامت موفق باشیم.
وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش نقش به سزایی در افزایش سواد سلامت شهروندان دارد و فضای مجازی یکی از ظرفیت‌های خوب در این راه می‌باشد که باید از آن حداکثر استفاده را برد.
حسینی ضمن اشاره به مزایای پرونده الکترونیک سلامت، خواستار مشارکت فعال کارکنان ادارات جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شد.
مشارکت در کانون سلامت محله باید مسئولانه، عادلانه و داوطلبانه باشد
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم عنوان داشت: مشارکت در کانون سلامت محله باید مسئولانه، عادلانه و داوطلبانه باشد تا بتواند کارایی لازم را در تامین سلامت مردم داشته باشد.
مهندس احمد قاسمی خاطرنشان کرد: تشکیل کانون سلامت محله، یکی از راه‌های تامین سلامت شهروندان و دستیابی به پوشش همگانی سلامت است.
وی اضافه کرد: بیماری‌های غیر واگیر در کشور در حال افزایش می‌باشد که رعایت اصول و استانداردهای تغذیه‌ای، در جلوگیری از ایجاد این بیماری‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
مهندس قاسمی افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های غیر واگیر در ابتدای کار هیچ علایمی ندارد و فرد متوجه بیماری خود نیست، امکان دارد صدمات جبران‌ناپذیری را متحمل گردد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اظهار داشت: چکاب دوره‌ای افراد، در شناسایی به‌موقع بیماری‌های غیر واگیر نقش بسزایی دارد و این تشخیص به‌موقع بیماری می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها را بگیرد.

انتهای پیام/ ا.پ ۳۰۲۰