عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اولین مجمع سلامت شهرستان دیلم تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم، فرماندار شهرستان دیلم در اولین مجمع سلامت شهرستان گفت: دستیابی به توسعه متوازن و پایدار تنها در جوامعی محقق می‌شود که تمام اقشار اجتماعی آن به مقوله سلامت توجه ویژه داشته باشند
مهندس عبدالامیر قاسمی ضمن خیرمقدم و تبریک هفته بسیج افزود: مسئولیت تامین، حفظ و ارتقای سلامت نه‌تنها بر عهده دست‌اندرکاران رسمی نظام سلامت، بلکه بر عهده تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و آحاد مختلف جامعه است.
وی افزود: دستیابی به توسعه متوازن و پایدار تنها در جوامعی محقق می‌شود که تمام اقشار اجتماعی آن به مقوله سلامت توجه ویژه داشته باشند.
فرماندار شهرستان دیلم اظهار داشت: از نشست‌هایی که سلامت مردم، سرلوحه کار قرار دارد استقبال می‌کنیم.
قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز گفت: ازآنجایی‌که سمن‌ها راحت‌تر می‌توانند با جامعه ارتباط برقرار و مسایل و مشکلات را منعکس کنند، انتظار است در زمینه حل معضلات حوزه سلامت در کنار ما باشند.
دکتر حیدر عزیز نژاد افزود: مشارکت همه نهادهای جامعه و حتی آحاد مردم، در حفظ و توسعه سلامت امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی اضافه کرد: نداشتن بیماری، صرفاً سلامت نیست بلکه داشتن آرامش روحی و روانی، رفاه و نشاط نیز از دیگر ابعاد سلامت بوده و جامعه‌ای سالم است که همه جنبه‌های زندگی فرد استاندارد و سالم باشد.
رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر نیز عنوان کرد: مجمع سلامت در سطح استان و شهرستان‌ها باهدف کاهش نابرابری‌ها، هماهنگی‌های بین بخشی و ایجاد ساختار و نظامند کردن مشارکت‌های اجتماعی در سلامت آغاز بکار کرده است.
دکتر عیسی صفوی افزود: هدف از توسعه مسئولیت اجتماعی این نیست که سازمان‌ها در بحث درمان و مسایل بهداشت درگیر شوند بلکه باید در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی سلامت مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: حتی در این مجمع معضلات و آسیب‌های حوزه بهداشت و درمان در سطح شهرستان باید شناسایی و در مجمع سلامت بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز اظهار داشت: مجمع سلامت بدین معنا است که برای سلامت جامعه باید دست‌به‌دست هم دهیم و می‌طلبد که همه باهم وضعیت سلامت مردم را بهبود بخشیم.
مهندس ایرج زنده بودی گفت: امروزه بحث اجتماعی شدن سلامت فراگیر شده است تا جایی که معاونتی بانام معاونت اجتماعی تشکیل گردید و به‌نوعی این معاونت تکمیل‌کننده کار معاونت بهداشتی است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در امر سلامت مردم لازم است.
مسئول امور هماهنگی حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز عنوان کرد: تشکیل مجمع سلامت در شهرستان دیلم برای نخستین بار، حرکت بزرگی است.
حجت‌الاسلام محمود عبدالهی گفت: شهرستان دیلم در کشور جز شناخته‌شده‌ترین مناطق از لحاظ مشارکت خیرین در حوزه سلامت بوده است.
معاون امور عمرانی و برنامه‌ریز فرماندار دیلم نیز گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت، گام بلندی در راستای خدمت‌رسانی بهتر در حوزه سلامت از لحاظ کیفی و کم شدن بار سنگین هزینه‌های درمان از دوش مردم برداشت که خوشبختانه نتایج خوبی هم داشته است.
مهندس محمد طاهری افزود: افتخار می‌کنیم که از بدنه دولتی هستیم که شعار آن در هر دو دوره، طرح تحول سلامت بوده و امروز به‌عنوان یک حرکت زیبا از آن یاد می‌شود.
وی با اشاره به سفر اخیر استاندار بوشهر به دیلم اضافه کرد: در سفر اخیر استاندار محترم مصوبات خوبی در حوزه سلامت شکل گرفت که در هفته‌های آتی نوید یک تحول بزرگ را در شهرستان می‌دهد.
دکتر محمدرضا پور ابراهیم رییس اندیشگاه سلامت شهرستان دیلم نیز اولویت‌ها و مشکلات اجتماعی احصا شده از خانه مشارکت، اندیشگاه سلامت و شورای پیام گذاران سلامت را مطرح و خواستار جدیت و پیگیری و ارسال آن به دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی شد.
اولین نشست مجمع سلامت با حضور فرماندار، معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار، قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی، رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسئول امور هماهنگی حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد، خانه مشارکت‌های مردمی، شورای پیام گذاران، اندیشگاه سلامت، روسای ادارات و جمعی از خیرین برگزار شد.
در این نشست بیانیه مجمع قرائت و خیرین حوزه سلامت مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/م.ب ۳۰۶۰