عمومی | دانشگاه تهران

انتخاب رئیس دانشگاه تهران به‌عنوان رئیس اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت بین‌الملل ، در چهل و چهارمین جلسه هیئت اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه (AUAP) که ۲۸ آبان ۱۳۹۷ در تایلند برگزار شد، دکتر محمود نیلی احمدآبادی به‌عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب شد.
این جلسه هم‌زمان با اولین نشست مشترک اتحادیه (IFCU) و شانزدهمین کنفرانس عمومی اتحادیه AUAP با حضور بیش از ۱۴۰ دانشگاه از کشورهای مختلف آسیا و اقیانوسیه و سایر کشورهای جهان از ۲۷ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ برگزار شد.
دوره ریاست دانشگاه تهران در این اتحادیه تا سال ۲۰۲۰، به‌مدت ۲ سال است و برنامه‌های مختلفی از جمله نشست‌های دانشگاهی و تخصصی، کنفرانس، ایجاد شبکه علمی، ارتقای دانش، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری جشنواره‌های ورزشی فرهنگی، مسابقات بین‌المللی در این دو سال از سوی این اتحادیه بین دانشگاه‌های عضو برگزار خواهد شد.
پیشنهاد تاسیس اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه (AUAP) در کنفرانسی صورت گرفت که ۲۸ جولای ۱۹۹۵ در دانشگاه سوراناری تایلند برگزار شد.
از اهداف این اتحادیه می‌توان به حفظ و توسعه همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی، اعتقاد به همکاری منطقه‌ای بین دانشگاه‌ها، توسعه اجتماعی- اقتصادی، توسعه منابع انسانی و درک متقابل اشاره کرد.
علاوه بر دانشگاه‌های تهران، جامعه‌المصطفی (ص)، علامه طباطبایی، الزهرا، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، تربیت مدرس و پژوهشگاه پلیمر تبریز، نیز عضو این اتحادیه هستند.