عمومی | دانشگاه کردستان

عالم دینی آفریقایی: مردم بورکینافاسو بسیار خوشبین به جمهوری اسلامی ایران هستند

عالم دینی  آفریقایی در مراسم جشن هفته وحدت گفت: مردم کشور ما هم سنی ها و هم شیعه های بورکینافاسو بسیار خوشبین به جمهوری اسلامی ایران هستند، مخصوصا به این ایامی که هفته وحدت نامگذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، شیخ اسماعیل زالی در مراسم جشن هفته وحدت که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به این که جمعیت بورکینافاسو بیش از بیست میلیون و حدود هفتاد درصد آن مسلمان است، اظهار داشت: به دلیل عدم وحدت و با وجود این که مسلمانان آن جا جزو اکثریت هستند اما قدرتی نداشته و غیر مسلمان ها که بیشتر مسیحی بوده قدرت را در دست دارند.
وی افزود:  شاید در ذهن و تصور شما اینطور است که آفریقایی ها خیلی فقیر هستند در صورتی که چنین نیست، خدای متعال عادل است و در آفریقا هم منابع فراوانی از جمله نفت،طلا،اورانیوم و... قرار داده است.
این عالم دینی  با اشاره به  عدم بهره‌مندی مردم از منابع سرشار طلا در آفریقا، گفت: متاسفانه نمیگذارند مردم از آن این منابع استفاده نمیکنند مثلا در خود بورکینافاسو به غیر از طلا منابع دیگری هم دارد ولی اگر بگذارند مردم فقط از طلای بورکینافاسو استفاده کنند کارشناسان تحقیق کرده اند که کل کشور را از فقر و گرسنگی نجات می دهد ولی متاسفانه آنچه دست دولت مردان می رسد حدود بیست درصد یا کمتر میباشد و بقیه به کشورهای خارجی می رسد.
شیخ اسماعیل در ادامه گفت: در یکی از ملاقات هایی که مقام معظم رهبری با اهل تسنن داشتند و من هم آنجا بودم فرمودند اگر وحدت اسلامی به معنای واقع خودش احیا شود خیلی از مشکلات جهان اسلام هم حل خواهد شد که اگر این را بسط بدهیم در کشور بورکینافاسو صحت این حرف را درمیابیم.
ایشان در پایان سخنرانی افزود: مردم کشور ما هم سنی ها و هم شیعه های آنجا بسیار خوشبین به جمهوری اسلامی ایران هستند ،مخصوصا به این ایامی که هفته وحدت نامگذاری شده است.
وی گفت: مردم در کشورما از وحدت اسلامی استقبال میکنند و واقعا نیاز است مخصوصا  چون که همه مذاهب و همه طوایف در آنجا در کنار هم زندگی میکنند و اگر ما هم بتوانیم از این رهنمودهای بزرگان دینی و مذهبی استفاده کنیم خیلی راحتتر و بیشتر میتوانستیم به وحدت برسیم.