عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آغاز به کار " باشگاه نبض خوشبختی " ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

" باشگاه نبض خوشبختی " ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم آغاز به کار " باشگاه نبض خوشبختی " اظهار کرد: با توجه به دغدغه اصلی دفتر نهاد که تحقق " ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار " در بین جوانان است، باشگاه نبض خوشبختی تلاش خواهد کرد زمینه ی رفع این دغدغه مهم را در بین جامعه مخاطب خود که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشند، فراهم سازد.

دکتر طباطبایی با اشاره به طرح پدیده زوجیت در آیات متعددی از قرآن کریم، این امر را یکی از حکمت های مهم خداوند در جهت بقاء و آرامش موجودات و بویژه انسان ها برشمرد و افزود: همه ما در مرحله ای از زندگی به موقعیتی می رسیم که توانایی یافتن نیمه گمشده‌مان و تشکیل یک زندگی مستقل را داریم، پس نباید این فرصت را به تاخیر بیندازیم.

وی به فعالیت مرکز همسان گزینی خشت اول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اشاره کرد و گفت: در طول یک سال ونیم فعالیت این مرکز اقدامات خوبی در آن صورت گرفته و تمامی همکاران فعال در این مرکز درصددند گام موثری را در جهت ترویج " ازدواج بهنگام آسان و پایدار " بردارند.

شاخص های موثر در طرح ریزی ازدواج موفق

در بخشی از این مراسم دکتر حبشی کارشناس و مشاور خانواده، به ارائه توضیحاتی در خصوص مباحث قبل و و پس از ازدواج پرداخت و ضمن برشمردن برخی معیارهای انتخاب همسر، بر توجه و اولویت بندی این معیارها در مرحله پیش از ازدواج تاکید کرد.

وی از شاخص های «سن»، «زیبایی»، «اشتغال و اقتصاد» به عنوان معیارهای مهم در یک ازدواج موفق نام برد و در توضیح آنها گفت: در بحث سن فاصله سنی بین دختر و پسر در گروه های سنی مختلف، متفاوت است و نمیتوان میزان مشخصی از فاصله سنی را برای ازدواج دو نفر تعیین کرد؛ مثلا ازدواج دختری ۱۸ ساله با پسری ۲۶ ساله ( که فاصله سنی ۸ ساله با هم دارند ) به دلیل اختلاف دیدگاه ها معمولا ازدواج مناسبی نیست و این در حالی است که ازدواج یک دختر ۳۰ ساله با مردی در سنین۴۵ سالگی ( علیرغم فاصله سنی ۱۵ ساله ) می تواند ازدواجی مطلوب با دیدگاه های مشترک داشته باشد.

دکتر حبشی در خصوص معیار «زیبایی» هم گفت: در شاخص زیبایی، نظر خصوصی بر نظر عمومی ارجحیت دارد و فرد نباید تحت تاثیر دیدگاه های عمومی نظر خصوصی خود را نادیده بگیرد. در واقع مبنای تصمیم گیری نهایی نظر خصوصی است و نه عمومی.

وی همچنین با بیان اینکه محتوا بر زیبایی احاطه دارد و تا زمانی  که بارضایت از محتوا عبور نکنید، امکان رضایت از ظاهر بوجود نخواهد آمد افزود: بحث " امنیت" موضوع مهم دیگری است که باید در رابطه با معیار زیبایی مورد توجه باشد؛ توضیح اینکه گاهی فرد، زیباست اما زیبایی او عاملی است برای برقراری ارتباطات بدون چارچوب و روابط آزاد با جنس مخالف و همین ارتباط حس امنیت را از شما می گیرد و به مرور حس ناخوشایندی نسبت به او پیدا می کنید که در نهایت به جدایی منجر خواهد شد، بنابراین باید پیش از ازدواج به این امر توجه داشته باشید که زیبایی همسرتان به همان میزان که خوشایند شماست ممکن است مورد سوء استفاده نیز قرار بگیرد.

این کارشناس حوزه خانواده همچنین، از موضوع تنوع طلبی به عنوان یکی از آسیب های مهم در زتدگی افراد یاد و با تاکید بر اینکه چنین آسیبی می تواند در هر دو مرحله‌ی پیش از ازدواج و پس از آن بروز کند، بر پرهیز از تنوع طلبی و اهتمام به خودکنترلی به عنوان اهرم های کمک کننده در پیشگیری از شکل گیری ارتباطات نا ایمن تاکید کرد.

دکتر حبشی در بخشی دیگر از سخنان خود، به موضوع اقتصاد و اشتغال جوانان اشاره و با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی فرد نباید مانع ازدواج او باشد افزود: شور عاطفی فرد و تمایل او به ازدواج بازه‌ی زمانی مشخصی دارد که چنانچه به دنبال شرایط اقتصادی ایده ال باشد این زمان را از دست خواهد داد و حتی در صورت تامین شرایط ایده ال زندگی به جهت روانی نخواهد توانست همسر خود را به خوشبختی برساند.

اجرای تئاتر دانشجویی، مسابقه و سرگرمی، قرعه‌کشی و برش کیک ویژه میلاد پیامبر اکرم (ص)... از دیگر برنامه های این مراسم بود.

{jcomments on}