عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

یکی از شاخصه های برجسته تفکر بسیجی، گفتمان سازی است

خبرگزاری آنا: جانشین فرمانده سپاه ناحیه میانه گفت: اهداف اصلی دشمنان نظام، از بین بردن تفکر اسلامی در بین جوانان بوده و یکی از شاخصه ها و ویژگی های برجسته تفکر بسیجی، گفتمان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، سرهنگ پاسدار محمد بیرامی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج، وحدت، سالروز سه شنبه های مهدوی و سالتحصیلی دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با بیان اینکه شما دانشجویان عزیز، سرپنجه های اصلی و اساسی نظام در مقوله گفتمان سازی هستید اظهار کرد: همان طور که می دانید، یکی از برترین گفتمان سازی ها، در بیانات مقام معظم رهبری با عنوان فرهنگ مقاومت هست که کل دنیا از این سخنان استفاده  و بهره می برند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های برجسته تفکر بسیجی، فرهنگ مقاومت است. اگر به تاریخ رجوع کنیم، خواهیم دید که کشور ما سال های سال مورد تهاجم، تجاوز و غارت قرار گرفته و دلیل این تهاجمات هم این بود که در آن برهه زمانی، فرهنگ مقاومت وجود نداشت.

او با اشاره به نبردهای جبهه مقاومت اذعان کرد: نبردهای جبهه مقاومت، با استعانت از خداوند متعال و تفکر بزرگ بسیجی و فرهنگ مقاومت، در حال حاضر در مرحله اوج اقتدار و قدرت در جهان است.

بیرامی تصریح کرد: هم اکنون دشمنان نظام، بر جوانان کشورمان زوم کرده اند تا آنها را به انحراف بکشانند و بتوانند برهدف خود رسیده و آن کشور را تحت سیطره خود درآورند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه میانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاد اکبر بیان کرد: جهاد کبیر، جهاد نفس است. یعنی با شیطان درون خود مقابله کند و جهاد اکبر همان جهاد مبارزه با دشمنان خواهد بود و این جهاد همان جهادی است که هم اکنون مورد نیاز ماست و بر آن تاکید داریم.

بیرامی با بیان اینکه اگر در مقوله گفتمان های مقام معظم رهبری مشارکت نکرده و در راستای بسط و گسترش آن حرکت نکنیم با مشکل مواجه خواهیم بود گفت: برگزاری مراسمات مختلف در مورد هفته بسیج و وحدت، تلنگری است برای آمادگی و سنجش خودمان برای مقابله با تهاجمات مختلف دشمنان که بتوانیم در برابر این توطئه ها بایستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، این واحد دانشگاهی را جزء ۲۵۰۰ دانشگاه ایران در رتبه بندی دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، تنها دانشگاه در شهرستان با رتبه بندی ۱۸۰علمی در بین ۲۵۰۰ دانشگاه ایران است. سهم واحد میانه از ۳ میلون و ۸۰۰ هزار دانشجوی کل کشور، که از این تعداد،  بیش از ۵/۱ میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر دانشجو نیز در این واحد دانشگاهی، مراکز سه گانه پردیس ترکمانچای، کاغذکنان، ترک و آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشغول به تحصیل هستند.

دکتر علی سلیمی با اهمیت دانستن استفاده از دانشجویان نخبه در باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد دانشگاهی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، حمایت همه جانبه خود را از دانشجویان صاحب ایده و خلاقیت فکری در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی با به قابلیت رسانی و تجاری سازی نحصولات خود اعلام می دارد و دانشجویان می توانند در باشگاه پژوهشگران و نخبگان و نیز مرکز رشد و واحدهای فناور مستقر در دانشکده علوم انسانی از کلیه امکانات و مزایای آن استفاده کنند.

دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه، درسه محور ۱- مسائل و آیین نامه های مختلف آموزشی از جمله کیفیت آموزشی، کتاب محوری بودن دانشجویان، ۲- انتخاب بهتر دوست، خود مراقبتی، ۳- شخصیت خود، ادب و احترام گذاشتن به پدر و مادر و دوستان خود سخنانی را بیان کرد.

حجت الاسلام حسین قدوسی مسئول دارالتحقیق شهید مطهری تبریز، با نوآوری های جدید خود درباره مسائل تزکیه نفس و هواهای نفسانی بشر، دورنمای حرکات تکاملی انسان، حرکت سپاسی و ناسپاسی، دوبعدی بودن انسان، آغاز حرکت ناسپاسی همچون: شکم، شهوت و شهرت، مسائل دینی توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه مراسم، از برگزیدگان بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت در بخش شفاهی و کتبی از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی تجلیل شد.

مراسم جشن سالروز سه شنبه های مهدوی، سالتحصیلی جدید دانشجویان جدیدالورد، گرامیداشت هفته بسیج و و حدت، توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با حضور جمع کثیری از دانشجویان، مسئولان ادارات و مراکز آموزش عالی، روسای دفاتر بسیج اساتید و کارمندی و کارگری شهرستان، روسای دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.