عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات چهارگانه در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی در چهار بخش با معرفی نفرات برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی واحد ، مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی در چهار بخش سازه ماکارونی، موشک آبی، نجات تخم مرغ و موشک کاغذی با حضور دکترسعید قاضی‌ مغربی رئیس واحد، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان، دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد .

در ابتدای این مراسم سیدمصطفی حسینی مزینانی معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: تمام سعی خود را به‌کار گرفتیم تا یک کار تیمی انجام و  فضای نشاط و صمیمیّت در بین قشر جوان حاکم شود و یکی از بارزترین ویژگی این مسابقات، شرکت دانش آموزان در مقاطع دبستان و دبیرستان در کنار دانشجویان بوده است .

حسینی‌مزینانی آموزش تبدیل اندیشه و تفکر به علم و رسیدن به عمل، تمرین و ممارست برای تقویت تفکر خلاق و رسیدن به راه حل‌های جدید، آموزش کارگروهی، تمرین برای تئوریزه‌کردن فکر و خلاقیت، فراگیری و تمرین برای چگونگی به‌کارگیری اندوخته‌های علمی در حل مسائل جامعه، تمرین برای آمیخته‌کردن دانش کسب شده با هنر و زیبایی توسط جوانان و ارتقای حس مسئولیت‌پذیری را از جمله اهداف برون سازمانی این مسابقات علمی بیان کرد .

وی افزود: افراد در کار انفرادی همیشه خوب عمل می‌کنند؛ اما در کار تیمی بعضاً دارای نقاط ضعف و مشکلاتی هستند که بهتر است از مقاطع پایین روحیه انجام دادن کار تیمی را در بین نوجوانان و جوانان تقویت کنیم .

حسینی مزینانی از جمله اهداف درون سازمانی این مسابقات را ایجاد انگیزه، نشاط و امدی در نسل جوان در راستای رسالت اصلی دانشگاه‌ها، ارتقاء علمی دانشجویان، تغییر رویکرد دانشگاه آموزش محوری به سمت دانشگاه حل مساله، تقویت روحیه مشارکتی در استادان، کارکنان و دانشجویان، ترویج و توسعه فعالیت‌های بین رشته‌ای، افزایش اعتماد به نفس دانشجویان و معرفی و شناساندن ظرفیت دانشگاه به جامعه عنوان کرد .

معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری لازمه حرکت و پویایی در هر جامعه‌ای را امید داشتن مطرح کرد و گفت: در طول تاریخ کسانی که امیدوار بودند، توانستند ظرفیت و ابزار لازم برای حرکت پیشرفت را بدست آورده و به کار‌گیرند و منشا تحولات در طول تاریخ باشند و در مقابل جامعه امیدوار جامعه مایوس قرار دارد که در همه امور درجا می‌زند .

بابک کامکاری مسئول برگزاری  این مسابقات نیز گفت: در بخش دانشجویی این مسابقات اهداف کارگروهی، مسئولیت‌پذیری و  ارتقای سطح علمی دانشجویان دنبال می‌شود .

وی افزود: ۸۱ تیم در این مسابقه شرکت کردند که ۴۲ تیم دانشجویی و ۳۹ تیم دانش‌آموزی بودند .

در ادامه، دکتر خسرو فریزاده (رئیس دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه و رئیس شورای سیاست گذاری مسابقات)، دکتر مریم قلی زاده (دبیر اجرائی مسابقات) و دکتر علی شهابی (رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد و عضو شورای سیاست گذاری مسابقات) با ایراد سخنانی به تشریح اهداف این مسابقات پرداختند.

در پایان این مراسم اسامی تیم‌های حائز رتبه و تیم‌های برتر دانش آموزی به شرح زیر اعلام و به رسم یادبود لوح سپاس و هدایایی به آنان تقدیم شد .

مقام‌های برتر مسابقات :

نجات تخم مرغ :

۱ . مقام اول: تیم رسا : مرتضی توسلی – حسن بخشی

۲ . مقام دوم: تیم ناجی: لعیا ساجدی

۳ . مقام سوم: تیم نجات دهندگان : علیرضا محمدی

سازه ماکارونی :

۱ . مقام اول: تیم کینو : بابک صبحی - رضا خاوری - ایمان رستم‌نژاد

۲ . مقام دوم: تیم تیزهوشان ۵ : طاها رولی – امیرحسین اسماعیلی – علی‌اصغر عسگرانی

۳ . مقام سوم: تیم فرندز بریدج : نجیب‌الله حسینی

موشک کاغذی :

۱ . مقام اول: تیم meso: امیرحسام خیرالهی پیروز – علیرضا بنایی- علی فخرایی

۲ . مقام دوم: تیم طهرون مرکزی : نیما آذری‌نجف‌آباد- سیدمحمدمهدی میرعمادی

۳ . مقام سوم: تیم خیام : مائده‌سادات اسحاقی – مهیاراه چمنی – مهلا راه‌چمنی – منصوره عیوضیان

موشک آبی :

۱ . مقام اول: تیم wrc : مهدی علی‌نیاقرا- محمدرضا فلسفی – رضا فرنو

۲ . مقام دوم: تیم حکمت نبوی۱: مانی واحدی – محمدامین محمدپور- محمدمهدی عارفی

۳ . مقام سوم: تیزهوشان بهشتی ۳: سیدمحمدحسین موسوی – سجاد محمدی – مهدی مستخدمی