عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

توسعه همکاری‌های دانشگاه علم وصنعت ایران و دانشگاه پلی تکنیک سن‌پترزبورگ

توسعه همکاری‌های دانشگاه علم وصنعت ایران و دانشگاه پلی تکنیک سن‌پترزبورگ


همزمان با چهارمین نشست روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه  که در روز شنبه سوم آذر ماه ۱۳۹۷ در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد کیش برگزار شد، تفاهم نامه ای بین دو طرف به امضا رسید.
بر همین اساس، پیوست تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه پلی‌تکنیک سن‌پترزبورگ برای توسعه همکاری پژوهشکده توربین گاز و قطب علمی اتوماسیون و بهره‌برداری از سامانه‌های قدرت دانشگاه علم وصنعت ایران با انستیتو انرژی و حمل و نقل دانشگاه سن‌پترزبورگ به امضا رسید.
شایان ذکر است این سند همکاری پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین دو دانشگاه در اجلاس دوم روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در تهران به امضا رسید. پس از بازدید هیاتی از اساتید دانشگاه سن‌پترزبورگ از دانشگاه علم و صنعت ایران در بهار ۱۳۹۶، سفر متقابل و بازدید از آن دانشگاه انجام شد و روسای دو دانشگاه در آبان ۱۳۹۶ مذاکره کردند. سپس مذاکرات کارشناسی بعدی بین دو دانشگاه، برای توسعه همکاری در زمینه توربین گاز و سامانه‌های قدرت تنظیم و امضا شد. همچنین در جریان ملاقات انجام شده مقرر شد که برای تبادل دانشجوی دکترا بین دو دانشگاه برنامه‌ریزی شود.


در نشست‌های اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، که روسا و معاونین ۱۸ دانشگاه از روسیه و ۱۳ دانشگاه از ایران در آنها حضور داشتند، گزارش پیشرفت‌های حاصل شده از اجلاس سال گذشته که در مسکو برگزار شده بود توسط روسای هیات‌های دانشگاه‌ها ارائه شد. همچنین ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاهی بین دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran