عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

طرح پایش آزاد رونمایی شد

با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی
طرح پایش آزاد رونمایی شد
طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) صبح امروز با حضور رئیس هیات موسس و هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) صبح امروز با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران، روسای استان‌ها، اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.
در مراسم رونمایی از طرح پایش آزاد، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری توضیحاتی درخصوص این سامانه ارائه کرد و دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای)، گفت: ایجاد شبکه تحقیق، یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و با رونمایی از این طرح، پشتوانه نرم‌افزاری ایجاد شد تا همه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، صنعتگران و پژوهشگران سراسر کشور بتوانند در قالب نظام موضوعات به یکدیگر متصل شوند.
وی با بیان اینکه طرح پایش آزاد کار خود را با ۸ برنامه علمی آغاز می‌کند، اظهار داشت: در نظر داریم تعداد برنامه‌های علمی را به ۴۰ برنامه ارتقا دهیم. در مدت اجرای آزمایشی این طرح، ۱۱۲ استاد، ۱۵۵ دانشجو و ۱۷۴ پژوهشگر به سامانه مراجعه و موضوعات خود را انتخاب کردند. یکی از ویژگی‌های طرح پایش آزاد این است که صنعتگران و متخصصان در حوزه‌های مختلف کاری می‌توانند در کنار اساتید دانشگاهی به عنوان استاد مشاور به دانشجویان و پژوهشگران کمک کنند.
همچنین دکتر علی اکبری مسئول دبیرخانه برنامه های علمی در این مراسم گفت: طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) سامانه یکپارچه ای است که قرار است تمامی پروپوزال‌های دانشگاه آزاد اسلامی در آن ارائه و موضوعات پژوهشی که اولویت‌های کشور است، به اساتید و دانشجویان معرفی شود.
دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به این سامانه از بین ۵ هزار و ۳۶۹ عنوان موضوع تحقیقاتی، موضوع پایان نامه خود را انتخاب کنند.