عمومی | دانشگاه تهران

شبکه آموزش و پژوهش کارآفرینی ایران تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، به نقل از دانشکده کارآفرینی ، در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه این دانشکده با متخصصان و استادان حوزه کارآفرینی از سایر دانشگاه‌ها که ۶ آذر ۱۳۹۷، برگزار شد، مقدمات تشکیل شبکه آموزش و پژوهش کارآفرینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا زالی، رئیس دانشکده، با ارائه سوابق شبکه‌های کارآفرینی در دنیا، بر لزوم تشکیل این شبکه با حضور اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان کارآفرینی در ایران تاکید کرد و گفت: «در حال حاضر شبکه‌های آموزش و پژوهش کارآفرینی زیادی در دانشگاه‌های معتبر دنیا وجود دارد که از معتبرترین آن می‌توان به NFTE اشاره کرد».
وی در ادامه گفت: «برای موفقیت کارآفرینی در کشور احتیاج به شبکه سازی است و این مهم با گردهمایی اعضای هیات علمی متخصص در کارآفرینی امکان‌پذیر است».
در ادامه دکتر عباس بازرگان، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی وابسته دانشکده با اشاره به سطوح چهارگانه دانشگاه‌ها در سطح کشور و جایگاه دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر گفت: «آموزش کارآفرینی باید در منطقه و غرب آسیا از سوی ایران با بالاترین کیفیت ارائه شود و تشکیل این شبکه راهی برای توسعه کارآفرینی در کشور، ایجاد یک بانک اطلاعاتی قدرتمند و ساماندهی آموزش کارآفرینی در ایران است».
در پایان این جلسه توافق برای ایجاد شبکه آموزش و پژوهش کارآفرینی ایران با اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل دانش و بررسی موانع و راهکارهای بهبود آموزش، پژوهش و ترویج کارآفرینی در کشور و توسعه ارتباطات ملی و بین‌المللی گروه‌های آموزشی کارآفرینی در ایران در میان اعضای موسس صورت گرفت.
برای دریافت متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.