عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

دانشگاه تک جنسیتی با رویکرد اسلامی، آسیب های اجتماعی مربوط به بانوان دانشجو در غرب را کاهش می دهد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازدانشگاه حضرت معصومه (س)، دکترحسینی با اشاره به مشکلات جوامع غربی در ایجاد امنیت اجتماعی زنان، نشر دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران نسبت به حوزه زنان را در کشور های غربی لازم دانست وگفت: کلید حل بسیاری از این مشکلات رویکردهای اسلامی با مبانی فطری است. زنان مسلمان در کشورهای غربی برای استفاده از مراکز علمی مختلط با مشکلات زیادی روبرو هستند و به اعتقاد ما تاسیس دانشگاه های تک جنسیتی می تواند بسیاری از این مشکلات را رفع کند.
وی با اشاره به اجرای نمونه کوچکی از فوق برنامه های تفکیک جنسیتی در کلاس های تابستانه در لوگانوی سوییس گفت: بسیاری از اهالی شهر لوگانو و حومه آن استقبال خوبی از این طرح داشتند و تقاضای دائمی شدن این فضا های آموزشی را کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مقتدا حسینی ابهری، موسس مرکز امام علی (ع) تیچینوی سوئیس نیز وجود فضای امن را لازمه نقش آفرینی اجتماعی زنان در جامعه دانست و گفت: براین اساس تحصیل در دانشگاه تک جنسیتی محدودیت نیست بلکه نوعی تسهیلات است.
وی افزود: جوامع غربی دیدگاهی حداقلی به اسلام دارند و مهم ترین وظیفه مراکز اسلامی در این کشورها، تکمیل و تقویت مبانی و اندیشه های اسلام به کمک نمونه های عملی آن است.
دکترابراهیم عبدی پور فرد، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز با تاکید بر اهمیت توسعه دانشگاه های تک جنسیتی گفت: علاوه بر ایجاد فضاهای آموزشی امن با حداقل آسیب های اخلاقی، توانمندسازی دانشجویان و کسب مهارت های لازم برای ارتباط صحیح و سالم با جامعه نیز الزامی است.
وی افزود: اینچنین نیست که دانشجویان این دانشگاه در فضایی بسته و ایزوله به تحصیل مشغول باشند، بلکه با برنامه های هدفمندی که برای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه تدوین شده و در حال اجراست، توانایی های مهارتی و تعاملی دانشجویان را تقویت خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) همچنین، برگزاری کنفرانس های علمی فرهنگی، انتقال تجربیات، و اجرای مقدمات جذب دانشجویان خارجی، بویژه مسلمانان مقیم سوئیس پس از اخذ مجوزهای لازم را از زمینه های همکاری بین این دانشگاه و مرکز اسلامی امام علی (ع) دانست.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵