عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

وحدت رویه مهمترین هدف دوره آموزشی آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل



صبح روز سه شنبه ششم آذرماه دوره آموزشی آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل ویژه کارکنان دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و همچنین موسسات وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تالار سپید دانشکده آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی علیه سراج رییس گروه طبقه بندی مشاغل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در این دوره آموزشی اظهار داشت:با توجه به تخصصی شدن  و افزایش پست‌های سازمانی و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی، برگزاری کارگاهها و دوره های مرتبط باآیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغلبه منظور آموزش، رفع ابهام و یا در صورت نیاز بازنگری این حوزه  امری مهم و ضروری است.

وی با بیان این موضوع که یکسان سازی و وحدت رویه خصوصا عدالت در پرداخت دستمزد برای ذینفعان( کلیه پرسنل دانشگاهی)  از مهمترین اهداف دوره آموزشی مذکور است از برگزاری دوره آموزشی آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل در قطب های علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور خبرداد.

زهره جباری مقدم رییس گروه مهندسی مشاغل دانشگاه تهران نیزمدرس این کارگاه یک‌روزه بود و ضمن اشتراک‌گذاری تجربیات خود، به آموزشمباحث و رفع ابهامات مختلف آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل پرداخت.

زهره جباری مقدم با اشاره به این موضوع که آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل با هدف پویایی و انعطاف پذیری مشاغل و پست های سازمانی و همچنین بهبود روند انتخاب و انتصاب و ارتقاء پاسخگویی و ارزیابی عملکرد شغل و شاغل به تصویب هیات امنا رسیده است، مفاهیم کلی این آیین نامه را تعریف و معرفی کرد.

مدرس این کارگاه در ادامه در خصوص ارزیابی مشاغل، شغل، رسته شغلی، مشاغل تخصصی، اختصاصی، عمومی و تجربیات شغلی، نمونه وظایف و مسئولیت‌ها، شرایط احراز از نظر مقطع تحصیلی و تجربی، مهارت‌ها و رشته‌های تحصیلی آن مشاغل متناسب با نیازهای روز دانشگاهها و ... مواردی را مطرح کرد.

هنسا کاتبی رییس گروه مهندسی مشاغل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، همسو شدن فعالیتها، رفع ابهامات و اشکالات و همچنین رویکردهای گروههای مهندسی مشاغل را یکی از مهمترین دستاورهای دوره آموزشی آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل دانست و اضافه کرد: با توجه به ابلاغ آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل از اوایل سالجاری و در ادامه تغییرات ایجاد شده؛ مدرس این کارگاه اطلاعات کافی را در اختیار کیله نمایندگان از مراکز مختلف قرار خواهد داد و در خاتمه ضمن ارزیابی دوره جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می شود.