عمومی | دانشگاه کردستان

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان: نخستین گام برای گرفتن حق، گفت و گو و بیان ادله کافی است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: همیشه صحبت از منطقه محروم بودن و کمبود امکانات در استان می شود اما در حقیقت خود ما باید حقمان را بگیریم و نخستین گام برای گرفتن حق، گفت و گو و بیان ادله کافی برای توجیه کردن افراد است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، روشن خوشنوازی در آغاز "مسابقات وت و ویژ" که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: موضوعی که اهمیت دارد قالب مسابقات مناظره است و تیم ها با گذاره هایی که تعیین شده موافقت و یا مخالفت کرده و بایکدیگر بحث می کنند.
به گفته خوشنوازی، باید دانشجویان بیشتر با فضای گفت و گو آشنا شده ، دانش عمومی دو طرف و همچنین حاضرین افزایش یافته و هدف اصلی یادگرفتن هنر گفت و گو کردن است.
وی  با بیان اینکه حق گرفتنی است و دادنی نیست، تصریح کرد: همیشه صحبت از منطقه محروم بودن و کمبود امکانات در استان می شود اما در حقیقت خود ما باید حقمان را بگیریم و نخستین گام برای گرفتن حق، گفت و گو و بیان ادله کافی برای توجیه کردن افراد است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در ادامه اذعان کرد: استقبال دانشجویان در نخستین مناظره دانشجویی بسیار زیاد و جنجالی نبوده اما امیدواریم در مناظره های بعدی و با آگاهی یافتن از اهداف این مسابقات، دانشجویان با شور و هیجان بیشتری شرکت کنند.
خوشنوازی اظهار کرد: امید است این مسابقات باب گفت و گوی جدی، بدون تنش و منطقی را برای دانشجویان را باز کند و دیگر در جامعه  شاهد مشاجره  و دعواهای خیابانی بر سر مسائل جزئی نباشیم.
وی افزود: قطعا نتایج این مسابقات بسیار خوب خواهد بود و پس از آن افراد می توانند با افزایش دانش و معلومات خود حق خود را بگیرند و یا در یک مناظره جدی پیروز میدان باشند.