عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

دکتر ساکی: سالروز میلاد پیامبر روزی است که باید براساس آن اندیشه کرد

کاظمی ذهابی/وبدا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) روزی است که باید بر اساس آن اندیشه کرد.

به گزارش وبدا لرستان، دکتر کورش ساکی در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: مناسبت های بزرگی مانند میلاد پیامبر فرصت هایی هستند که بشر را وادار می کنند همواره یک سری مسائل را یادآوری کند. وی ادامه داد: اندیشیدن مقوله ی مهمی است که بشر را به جاودانگی می رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به معجزه ی جاودانه ی حضرت محمد(ص)، گفت: بعد از گذشت هزاران سال و رسالت چندین هزار پیامبر از جانب خداوند که جملگی برای اثبات رسالت خود معجزات محسوسی داشتند، بشر به حدی ازعقلانیت رسید که دیگر نیازی به معجزات محسوس نبود. دکتر ساکی ادامه داد: معجزه ی پیامبر خاتم در قالب یک کتاب آسمانی شکل گرفت که از کلام الهام شده به حضرت محمد(ص) شکل گرفت. وی عنوان کرد: کلام مقوله ای است که هیچگاه از بین نخواهد رفت و این همان اعجاز قرآن یعنی جاودانگی آن است. دکتر ساکی گفت: اندیشیه و تعقل دو ابزار مهم هستند که در کتاب آسمانی قرآن فراهم شده اند.

جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. در این مراسم دانشجویان علوم پزشکی حضور داشتند. همچنین در این جشن با حضور رئیس، مسئول دفتر نهاد و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از چند دانشجوی فعال و برندگان مسابقه ی فرهنگی مراسم تجلیل شد.

سخنرانی مذهبی با حضور حجت الاسلام والمسلمین تیموری، اجرای نمایش، سرود قرآنی و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های این جشن بزرگ بود.