menu
search
  • folder_open
    visibility319
    link


    سرپرست معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تشریح کرد:
    فعالیتها و عملکرد حوزه سما استان و مشهد درسال ۹۷
    سرپرست معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، اداری، عمرانی و مالی حوزه سما استان و مشهد در سال ۹۷ را  تشریح کرد.

    دکتر جعفر کبیری سرپرست معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طی گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با  ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای سما  به تشریح برنامه های این معاونت درسال ۹۷ پرداخت.
    وی به  فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم هفته سلامت در مدارس سطح استان همراه با برپایی غرفه های سلامت، پیگیری اولویت ها و طرح های پژوهشی در سطح استان با توجه به مسائل و مشکلات سما، انجام طرح فعالیتهای کاربنیان و مهارتی در مدارس سطح استان مطابق رده سنی دانش آموزان و برگزاری جشنواره ها و مسابقات دانش آموزی در سطح مدارس استان از جمله:( پاسداشت زبان وادبیات فارسی، حافظ شناسی – جشنواره نقاشی با موضوع قصص قرآنی – جشنواره عکاسی و آیین های سرزمین من) از جمله این فعالیتها است.
    دکترکبیری؛  تشکیل ستادهای اجرایی برای مهمترین برنامه های حین سال تحصیلی، مناسبت ها و اجرای بخشنامه ها (هر مدرسه ستاد اجرایی یک فعالیت) به منظور بهترین اجرای ممکن،  پیگیری اقدامات اولیه برای تاسیس هنرستان، راه اندازی سامانه درخواست تدریس در مدارس سما به جای سیستم سنتی تکمیل فرم به صورت حضوری و ... را  از دیگر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی عنوان کرد.
    سرپرست معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان فعالیتهای فرهنگی حوزه سما، افزود:  برگزاری جشنواره استانی طرح قدس (قرآن در سما) ، همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در واحدهای آموزشی سطح استان، مسابقات ورزشی دانش آموزی پسران و دختران در سطح استان، اعزام تیم های منتخب ورزشی استان به المپیاد ورزشی دانش آموزان پسر به گیلان و کسب مقام های قابل قبول، اعزام تیم منتخب استانی جشنواره طرح قدس با مرحله کشوری و کسب مقام های قابل قبول و برنامه ریزی و اجرای فعالیت های هماهنگ در حوزه تربیت بدنی در راستای اجرای فعالیت های هماهنگ در مدارس از فعالیتهای این حوزه در سال ۹۷ است.
    وی؛ ساماندهی و نظارت بر برنامه استفاده از سالن ورزشی و نیز چگونگی تنظیف و تجهیز امکانات آن ، شناسایی و اجرای طرح یک پارچه اوقات فراغت و مدارس تخصصی ورزش در آموزشگاه ها با رویکرد جلوگیری از موازی کاری و افزایش درآمد، شرکت در جلسه رابطین تربیت بدنی استانها در سازمان سما با محوریت برگزاری مسابقات، برگزاری اردوی انتخابی تیم های ورزشی در دو رشته فوتسال و تنیس روی میز با حضور دانش آموزان از سطح استان خراسان رضوی، برگزاری یک ماهه تمرینات آماده سازی تیم های منتخب استان جهت اعزام به مسابقات کشور و حضور تیم های فوتسال و تنیس روی میز سما استان خراسان در مسابقات کشوری و کسب مقام سوم هر دو رشته و کاپ اخلاق مسابقات و ... را از برنامه های اجرای شده در حوزه تربیت بدنی سما بیان کرد.
    دکتر کبیری  فعالیتهای عمرانی را شامل پیگیری جهت اخذ مجوز های نوسازی مدارس سطح مشهد و استان،  پیگیری اخذ استحکام بنا برای واحدهای آموزشی و بازدید از زمین ها و ساختمان های بلااستفاده دانشگاه و بررسی جهت استفاده مدارس عنوان کرد.
    وی  ثبت و به روز رسانی آمار و اطلاعات پرسنل و معلمان مدارس، آموزشکده ها و حوزه های معاونت سما استان و جمع آوری و بهره برداری از آمار و اطلاعات دانش آموزی، دانشجویی، پرسنلی و مالی سطح استان را از فعالیتهایی دانست که در حوزه اطلاعات و فناوری سما انجام شده است .سرپرست معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به  جلسات شورای نظارت و هماهنگی سما اشاره کرد و گفت: ۳  جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما استان با موضوعات اساسی در خصوص مسائل پرسنلی، عمرانی، مالی، آموزشی و . . . واحدهای سمای برگزار شد که با توجه به صلاحدید و ضرورت تصمیمات لازم اتخاذ شد.
    وی با بیان اینکه در کمیته انتصابات سما طی مکاتبه با سازمان سما اعضای جدید کمیته انتصابات سما استان معرفی و پس از تایید ریاست سازمان سما ابلاغ اعضا صادر شد، افزود: در سومین جلسه این کمیته پرونده ۲۶ نفر از افراد پیشنهادی برای پست های مدیر مدرسه، معاون و مدیر آموزشکده و . . . جهت تمدید و یا انتصاب، بررسی و پس از تصویب مورد رای گیری قرار گرفت و صورتجلسه به کمیته انتصابات سازمان ارسال شد .
    وی در خصوص تاسیس مدارس جدید سما  اظهار داشت : واحدهای تایباد، نیشابور، سبزوار ، و تربت حیدریه مجوز مدارس سما را دریافت کردند که در سال ۹۷  راه اندازی شدند.
    دکتر کبیری اظهار داشت: در بازدیدهای سما  از واحدهای آموزشی سطح استان طی چند مرحله و دستور همکاری دانشگاه جهت رفع مشکلات آنها و مدارس و آموزشکده سما مشهد و دستور رفع اشکالات و نواقص مشاهده شده در این بازدیدها در سالجاری انجام شد.
    وی؛  انجام امور اداری، استخدامی و کارگزینی کارکنان را شامل ، پیاده سازی اولیه سیستم مدیریت عملکرد کارکنان در سما، ساماندهی نیروی انسانی در آموزشکده و مدارس سما ، قطع همکاری با  نیروهای بازنشسته ی شاغل در مجموعه ی سما دانست و افزود: مجهز نمودن تمام مدارس به دستگاه کارتکس جهت ثبت تردد ماهیانه ی خود و کنترل تردد کارکنان، پیگیری و اخذ مجوز جهت تبدیل وضعیت ، تمدید قرارداد یا ماموریت کارکنان، ارتقا گروه، افزایش حقوق سالیانه و فوق العاده شغل و... از جمله دیگر فعالیتهای انجام شده حوزه اداری سما است.
    دکتر کبیری؛ صدور کارت شناسایی برای کلیه کارکنان شاغل در سما، ایجاد کارتابل اداری در سیستم اتوماسیون برای کارکنانی که فاقد کد در سیستم مذکور بوده اند، صدور گواهی اشتغال بکار کارکنان جهت معرفی به بانک، ادارات  و .... را  از امور رفاهی سما در سال ۹۷ برشمرد و گفت: بررسی  درخواست متقاضیان وام های مسکن کارکنان ( تسهیلات خرید مسکن ،‌ودیعه مسکن ، تعمیرات مسکن)  امتیازبندی و اولویت بندی آن بر اساس امتیازات مکتسبه و ضوابط موجود و معرفی جهت  برخورداری از تسهیلات بانکی ( وام خرید خودرو ، لوازم منزل )، انجام امور بیمه ای ( بیمه تکمیل درمان ، بیمه عمر ، بیمه حوادث ) و برگزاری اردوهای تفریحی ، امور فوق برنامه تابستانی و...  با همکاری واحد دانشگاهی از  برنامه های دیگر رفاهی سما است.
    وی ؛  تلاش در جهت حذف مکاتبات به صورت فیزیکی و تاکید بر استفاده از اتوماسیون اداری، ارایه خدمات و تسهیلات به کارکنان مشغول به تحصیل و فرزندان ایشان جهت بهره¬مندی از امکانات تخفیف شهریه حسب بخشنامه¬های ابلاغی، معرفی کارکنان جهت استفاده از امکانات رفاهی (اسکان) سایر واحدهای دانشگاهی و سما و ... را از  امور مربوط به دبیرخانه و بایگانی سما عنوان کرد.
    دکتر کبیری  با اشاره به  عملکرد مالی سما گفت: با توجه به آمار موجود در مدارس ابتدایی تعداد ۱۲۵دانش آموز و در مدارس دبیرستانهای دوره اول تعداد ۴۳دانش اموز نسبت به سال قبل کاهش داشته اما در مدارس دبیرستانهای دوره دوم تعداد ۱۳دانش آموز افزایش یافته است.

  • برچسب ها