عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

‫پیام رییس دانشگاه به مناسبت روز بسیج

رییس دانشگاه آزاد شاهرود و رئیس شورای فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای آزاد استان سمنان و دبیر کمیته ارتقا فرهنگی اساتید استان و رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد شاهرود به مناسبت روز بسیج پیامی با مضمون زیر صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی (ره) :

«امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند، فرزندان بسیجی ام در این مراکز، پاسدار اصول تغییر ناپذیر ((نه شرقی و نه غربی)) باشند.»

هفته بسیج، بزرگداشت جان‌فشانی‌هایی است که برای سربلندی و سرافرازی این سرزمین صورت گرفته  است، گمان درستی نیست اگر بسیج را حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی بدانیم.

بسیج، فهم درست، اعتماد، اراده و اخلاص  امت اسلامی است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی و تدبیر ارجمند حضرت امام خمینی(ره) و عدالت خواهی میلیون‌ها انسان با ایمان، تنها تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

احساس مسولیت و تعهد در برابرانقلاب مهمترین و بارزترین ویژگی بسیج است و بسیجیان به بهترین نحو وحدت و همدلی مردم ایران در دفاع از میهن اسلامی را به ظهور رسانده‌اند. بسیج مظهر اتحاد و انسجام ملی ایرانیان است و این مفهوم در کلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  نیز به زیبایی متجلی شده است: بسیج در حقیقت مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت است

اینجانب هفته مبارک و فرخنده بسیج را فرصتی مغتنم می دانم جهت تجدید پیمان با آرمان های بلند حضرت روح‌الله (ره) و بیعتی دوباره با بزرگ بسیجی دلاور حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) که نوای دلنشین و عاشقانه‌اش را با گوش جان شنیدیم او که در خاکی افلاکی به گستره تاریخ انسان در برابر تمامیت استکبار قد علم کرد و پرچم خونین فتح را بر گلدسته‌های غریب مسجد لاله‌ها برافراشت.

دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر

سرپرست  دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود