مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری مسابقه ملی دیوار خاک مسلح در دانشگاه شریف

به گزارش روابط عمومی، پنجمین دوره‌ «مسابقات ملی دیوار خاک مسلح»، به همت انجمن ژئوتکنیک ایران و با میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
این مسابقات هر ساله با میزبانی یکی از دانشگاه های کشور و توسط انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار می‌گردد و فرصتی است تا شرکت کنندگان در قالب تیم‌های دانشجویی در یک مسابقه علمی- اجرایی به رقابت بپردازند.
در این رویداد مسابقه دهندگان در طراحی و اجرای نمونه‌ای از دیوارهای خاک مسلح در مقیاس کوچک به رقابت پرداخته و در ضمن کاربرد مفاهیم تئوری که در دانشگاه آموخته اند را در عمل تجربه می کنند.
در این رقابت هر تیم با ساخت یک جعبه‌ چوبی با ابعاد مشخص، آن را با ماسه خاکریزی و متراکم کرده و با نوارهای کاغذی مسلح می‌کند.
هدف آن است که تیم‌ها دیوار خاک مسلّح بهینه و پایداری را برای تحمل خاک محصور شده در جعبه ماسه و نیز بارهایِ سربارِ قائم و افقی و دینامیکیِ در نظر گرفته‌شده، طراحی و اجرا نمایند. معیار اصلی داوری، استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلّح کننده است. لازم به ذکر است که این دوره از مسابقات با آیین نامه جدید برگزار خواهد شد.
همچنین تیم‌ها بایستی تمام فرآیندهای تحلیل و طراحی خود را از جمله آزمایشات مورد نیاز و نتایج آن ها، تحلیل و طراحی ها به صورت دستی و نرم افزاری و به شیوه‌ای موثر ارائه دهند.
آخرین مهلت ثبت نام در پنجمین دوره‌ «مسابقات ملی دیوار خاک مسلح»، ۲۷ آذر ماه سال جاری خواهد بود، علاقه مندان می توانند جهت دریافت آیین نامه، کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به تارنمای مسابقات به نشانی http://geowall.geochallenge.ir مراجعه نمایند.