عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

عملکرد واحدهای امور دارویی شبکه های بهداشتی - درمانی شهرستان ها بررسی شد

گزارش عملکرد، ساز و کاری است که با در دسترس قراردادن اطلاعات و تحلیل نتایج، بستر مناسب برای ارتباط موثر بین اعضا و عملکرد همسوی اجزای مختلف سازمان را فراهم آورده، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به‌موقع برای تحقق اهداف را موجب می شود.

به همین دلیل، نشست کارشناسان امور دارویی و تکنسین های انبار دارویی شبکه های بهداشتی - درمانی با هدف ارائه گزارش عملکرد، اشتراک گذاری تجربیات و تبادل نظر به منظور رفع موانع و مشکلات امور دارویی حوزه معاونت بهداشتی، روز ۲۸ آبان ۱۳۹۷ برگزار شد.

هدایت این نشست را دکتر شیوا  صالحی شهیدی، مسوول امور دارویی معاونت  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عهده داشت و ابتدا، دکتر مهرناز اسدی از شبکه بهداشت - درمان شهرستان بویین زهرا و دکتر نغمه موسوی، از شبکه بهداشت - درمان  شهرستان البرز، و سپس، کارشناسان امور دارویی شبکه های بهداشت - درمان تاکستان، آوج و قزوین، گزارش های خود را ارایه کردند.

مسوول امور دارویی معاونت بهداشتی دانشگاه در این رابطه گفت: بررسی وضعیت انبارهای دارویی شبکه ها با استفاده از چک لیست طراحی شده، حاکی از بهسازی و ارتقای استانداردهای انبار دارویی است.

وی با بیان اینکه تامین و توزیع داروهای یهداشتی شبکه ها در نیم سال اول امسال، به جز  قطره های مکمل کودکان از وضعیت مطلوبی برخوردار بود؛ اظهار کرد: کاهش توزیع مکمل های تغذیه ای ناشی از کاهش فروش و تولید این اقلام، چالشی است که در صورت تزریق نقدینگی تا حدودی قابل رفع خواهد بود.

بنا به گفته دکتر صالحی شهیدی، بازبینی فهرست داروها و لوازم مصرفی ترالی اورژانس، چگونگی اجرای آموزش های امور دارویی و بررسی مشکلات کالایاب برای ارایه به معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، از دیگر محورهای اصلی گزارش ها بودند.

در پایان، نظرات شرکت کنندگان در نشست برای بهبود فرایندهای جاری توسط دکتر شهیدی، جمع بندی و موارد نیازمند بهبود، هماهنگی و پیگیری مشخص شد.