عمومی | دانشگاه مراغه

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دانشگاه مراغه و اخذ مجوز تاسیس کلینیک حقوق شهروندی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ طی این تفاهم نامه که به همت گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه مراغه و مشاوره عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه مراغه فراهم گردید علاوه بر بسترهای همکاری علمی، تجربی، پژوهشی، کارگاهی و تعاملات ملی و بین المللی میان دانشگاه مراغه و وزارت دادگستری تهران در حوزه مسائل مربوط به حقوق شهروندی، مجوز تاسیس کلینیک حقوق شهروندی برای دانشگاه مراغه اخذ گردید.



در این تفاهمنامه مقرر گردید که با همکاری طرفین، انجمن حقوق شهروندی تاسیس شده و همایش، سمینار، میزگرد، کارگاه آموزشی و اجرای دورههای آموزشی کوتاه مدت با هدف افزایش آگاهیهای عمومی در زمینه های اخلاق حرفه ای، حقوق بشر و حقوق شهروندی در محل دانشگاه، وزارتخانه و یا دستگاههای مورد توافق برگزار شود. بر اساس سیاستگذاری اولیه اجرای این برنامه، در جلسه نخست نشست مسئولین دانشگاه مراغه و وزارت دادگستری مقرر شد که دوره های تخصصی آموزش مربی حقوق شهروندی و کارآموزی کلینیک حقوق شهروندی با همکاری دستگاههای مربوطه برگزار شده و کارآموزانی که با موفقیت و با کسب امتیاز لازم از این دوره ها گذر می کنند به وزارت دادگستری برای انتصاب به سمتهای مربوطه معرفی شوند؛ در این جلسه همچنین توافق شد که در سال جاری، نخستین همایش حقوق شهروندی در دانشگاه مراغه با دعوت از مسئولین و صاحبنظران برگزار شود.


در خلال انعقاد تفاهمنامه، به حکم هیئت رئیسه انجمن حقوق پزشکی ایران، دکتر آرین پتفت عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه مراغه به عنوان ریاست نمایندگی این انجمن منصوب گردید. وی از اعضای فعال و دائم انجمن بوده و بنیانگذار حقوق عصب شناختی در ایران است.
رئیس انجمن حقوق پزشکی ایران گفت: امیدواریم با همت و تعاون همکاران و مسئولین محترم دانشگاه مراغه، در راستای توسعه علم حقوق پزشکی و تربیت متخصصین این علم برای ارائه مشاوره و خدمترسانی در بیمارستانهای سطح کشور گامهای موثری برداریم.
وی خاطر نشان نمود که یکی از سیاستهای کلی ما در این برنامه، راهاندازی دانش میان رشته ای عصب-حقوق در دانشگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.