عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره داخلی حرکت

برگزیدگان نهمین جشنواره دانشگاهی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان، معرفی و تقدیر شدند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره داخلی حرکت با حضور دکتر بصیری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، احمد یوسف زاده؛ مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه، شامگاه سه شنبه ۲۹ آبان ماه ۹۷ در تالار وحدت دانشگاه، برگزار شد.

دکتر بصیری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با خواندن انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان الگوی کار، پویایی و نشاط علمی که برای اعتلای علمی کشور از ضروریات اجتناب ناپذیر هستند گفت: انجمن‌های علمی پدید می‌آیند تا کار گروهی علمی را در قشر نخبه جوانان و زیر نظر استادان مشاور گسترش دهند و به حل مسائل کشور کمک نمایند. بنابراین، انجمن‌های علمی، یک نهاد فرهنگی تلقی می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خاطر نشان کرد: شاخصه قابل تشخیص انجمن‌های علمی در افرادی است که انجمن ها را تاسیس کرده و در این مجموعه تلاش می‌نمایند و کسانی در انجمن‌ها باید باشند که از نظر علمی و تحقیقاتی از افراد زبده و نخبه به شمار آیند و موجبات جذب سایر جوانان و دانشجویان را در انجمن‌ها را بوجود آورند.

وی از عدم انتقال تجربیات انجمن‌ها از یک نسل به نسل دیگر، پرداختن انجمن‌ها به فعالیت‌های حاشیه‌ای و غیر علمی و عدم شناسایی انجمن‌های علمی در جایگاه واقعی خود در گروه‌های آموزشی و پژوهشی از مهم ترین مسائل، آفت‌ها و آسیب‌هایی که انجمن‌های علمی خواند و گفت: نقش کارشناسان انجمن‌ها و استادان محترم بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره‌های حرکت چه در سطح داخلی و چه در سطح ملی انجمن‌ها را به اهداف واقعی خود برساند.

در این آیین، دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های علمی و دانشجویی و دبیر اجرایی جشنواره گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی و نحوه داوری ارائه نمودند.

گفتنی است در این برنامه، موسیقی محلی، مدرن و موسیقی‌های بومی شهر کرمان اجرا گردید.

در این مراسم از انجمن‌های برگزیده، خلاق و شایسته، تجلیل شد.

شایان ذکر است: از رشید زاده؛ رئیس سابق اداره انجمن‌ها تقدیر به عمل آمد و طی حکمی شهابی به عنوان رئیس اداره انجمن‌ها انتخاب و معرفی گردید.

در پایان این مراسم، عکس یادگاری گرفته شد.

کدخبر:۱۱۱۸۲۳۲

عکاس: امیررضا رفعتی