عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی،هنری و علمی پژوهشی قبا در دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب

اختتامیه جشنواره هنری،فرهنگی ،علمی و پژوهشی قبا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

مراسم اختتامیه جشنواره هنری،فرهنگی و پژوهشی قبا، با حضوردکتر سید محمود آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکزی و رئیس جشنواره ،خانم دکتر داداندیش رئیس واحد و دبیرجشنواره ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر وفایی مدیر کل دانشجویی و فرهنگی استان ،دکتر محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور،حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای رستمی دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی،عبدالله رضایی رئیس اداره ستادهای دانشگاه ،حجت الاسلام و المسلمین بلوچی مسئول اقامه نماز واحد ورامین، معاونین و مدیران، اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاههای استان تهران و اعضای هیات رئیسه واحد تهران غرب، در سالن آمفی تئاتر شهید مصطفی موسوی برگزار گردید.

این مراسم با تلاوتی از کلام الله مجید توسط قاری کشوری آقای دکتر حامد واحدی ،پخش سرود جمهوری اسلامی و کلیپ، اجرای تواشیح توسط گروه ذکر ، مجری گری آقای مهدی صفری از مجریان شبکه قرآن شروع و با سخنرانی سرکار خانم دکتر داداندیش رئیس واحد ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر وفایی و دکتر سید محمود آقا میری و  اهدای جوایز به برترین ها در حوزه  مقاله ،شعر، داستان نویسی ،خوشنویسی ،عکاسی،کلیپ و نقاشی به اتمام رسید.

در ابتدای این جلسه خانم دکتر داداندیش رئیس واحد ضمن خوشامد گویی به میهمانان و مدعوین جلسه و تبریک به مناسب هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهارکرد:میلاد پیامبراعظم (ص) پیام آور صلح و دوستی ، عدالت و مهربانی و فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت مکتب جعفری حضرت امام صادق (ع) را به شما تبریک می گویم و درود می فرستم به شهدای والامقام و به خصوص شهید مصطفی موسوی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب وجوانترین شهید مدافع حرم.

داداندیش با تکیه بر سیره و سلوک پیامبر اسلام (ص) بیان داشت: همانگونه که مستحضرید پیامبر رحمت با سیره و سلوکشان ،اخلاق و معنویت را در جامعه اسلامی اعتلاء بخشید و وحدت و همدلی را برای مسلمانان به ارمغان آورد.

خانم دکتر داداندیش در ارتباط با نقش  و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج وتبیین دینداری تاکید داشت و افزود: از آنجایی که علم آموزی و دینداری به عنوان دو بال و دو مولفه به هم پیوسته و تفکیک ناپذیر برای کمال انسانها معرفی شده اند ،ما معتقدیم که دانشگاه در کنار رسالت آموزشی و پژوهشی خود،در حوزه دینداری باید فعالیتهای مستمر و منسجمی داشته باشدو برگزاری این مراسمات در راستای همین نگرش است.

وی افزود :دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه از بدو تاسیس تا کنون چنین مرام و هدفی را داشته و دنبال نموده و جشنواره قبا به عنوان یک حرکت منسجم شروع وبا پیشنهاد دوستان در واحد تهران غرب و  پذیرش  و همکاری دوستان در دبیرخانه استان محقق گردید. این کار توسط معاونین و مدیران فرهنگی استان تهران به عنوان یک گام منسجم و تشکیلاتی شروع شد و امیدوارم در آینده به صورت مستمر انجام بگیرد و ما باید نماز و نیایش را به عنوان یک بال مهم در مسیر تعالی انسان امروزپاس بداریم.

خانم دکتر داداندیش به ارائه گزارش در باره جشنواره  قباپرداخت و تصریح کرد: با تایید شورای فرهنگی استان،دبیرخانه این جشنواره درزمستان سال ۱۳۹۶در واحد تهران غرب شروع به کار کرد و تعداد ۲۷۰ اثر فاخر در بخش های مختلف نماهنگ ،فیلم کوتاه ،نقاشی ،طراحی ،عکاسی ، داستان نویسی، خوشنویسی و همچنین مقالات علمی و پژوهشی با محوریت نماز در سه بخش دانشجویی ، استادان و کارکنان از واحد های استان تهران به دبیر خانه جشنواره ارسال گردید . این آثار توسط کمیته علمی واحد توسط خانم دکتر زارع ،خانم دکتر نوری،خانم دکتر فولادی سپهر داوری و ۵۸ اثر مورد پذیرش قرا گرفت و نمونه هایی ازاین آثار در نمایشگاه به اجرا گذاشته شده است.

رئیس واحد بر اهمیت نقش دانشگاهیان و به خصوص متولیان فرهنگی دانشگاه تاکید داشت وافزود:  من امیدوارم با پیگیریهای دکتر وفایی این مراسمات، به یک امر مستمر تبدیل گردد  و در چند سال آینده ثمرات بسیار مهم خواهد داشت. امیدوارم ما بتوانیم با بهره مندی از توان بزرگ دانشگاهیان برای جامعه امروز و به خصوص جوانان و دانشجویان ، با نشان دادن مسیرهای آینده فرهنگ نماز  و نیایش را در دانشگاه نهادینه کنیم و قطعا این امر با تلاشهای شما نمازگزاران، دست اندرکاران فرهنگی و دانشگاهی محقق خواهد شد.

در پایان خانم دکتر داداندیش از دکتر سید محمود آقامیری به عنوان رئیس دانشگاههای استان تهران و رئیس این جشنواره،دکتر وفایی مدیر کل دانشجویی و فرهنگی استان،دکتر فیروزکوهی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد،مهندس مهمان کاظمی رئیس اداره دفتر فرهنگ،ناظریان رئیس ستاد اقامه  نمازواحد تقدیر و تشکر نمود.