عمومی | دانشگاه شیراز

برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی در شیراز

نشست خبری نهمین کنفرانس بین المللی (OIC-CERT) ویژه متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار شد.
دکتر محمدحسین شیخی ، استاد دانشکده مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه شیراز و دبیر اجرایی این کنفرانس در جمع خبرنگاران از حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه کنفرانس که چهارشنبه هفتم آذر در شیراز برگزار می شود، خبر داد و اضافه کرد: ۲ روز نخست همایش به برنامه ریزی و مرور اطلاعات گذشته می پردازد و در ۲ روز بعد هم مقالات خارجی و داخلی مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر شیخی گفت: هشت دوره قبلی این کنفرانس در کشورهای دیگر اسلامی برگزار شد و این اولین مرتبه است که ایران و شیراز میزبان این کنفرانس می شود.
دبیر اجرایی نهمین کنفرانس بین المللی گردهمایی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی (OIC-CERT) با تاکید بر اینکه این گردهمایی به منظور استفاده از تجربیات حوزه امنیت سایبری کشورهای اسلامی اجرا می شود، افزود: پیش بینی می شود ۹ کشور اسلامی در این کنفرانس شرکت کنند.
به گفته دکتر شیخی، متخصصین کشورهای عمان، مالزی، اندونزی، پاکستان، ازبکستان، برونئی، بنگلادش، سودان و ایران در این دوره شرکت می کنند و این کنفرانس از پنجم تا هشتم آذرماه در هتل شیراز برگزار می شود.
وی، محور اصلی همایش را بررسی تهدیدهای فضای سایبری با تاکید بر شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی تلفن همراه عنوان کرد .
دکتر شیخی اضافه کرد: در این همایش پروژه های مشترک بین کشورهای اسلامی تعریف می شده و تبادل علمی و فنی بین متخصصین شکل می گیرد.
رئیس مرکز آپای دانشگاه شیراز افزود: ۱۲ سخنران کلیدی از هفت کشور اسلامی حضور دارند و حدود ۱۴ مقاله داوری شده از مرکزهای «آپا» (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه های کشور در کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر اجرایی نهمین کنفرانس بین المللی گردهمایی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی (OIC-CERT) با یادآوری این مطلب که ایجاد امنیت فضای سایبری از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: متخصصین ۳۰ مرکز «آپا» در این همایش حضور می یابند
.دکتر شیخی اظهارداشت: مرکز آپای دانشگاه شیراز ۳۰ دوره آموزشی در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده است و رسیدگی به آسیب های سایبری در صنایع کشور وظیفه «آپا» دانشگاه شیراز هست.
وی خاطر نشان کرد: روزانه هزاران حمله سایبری به بخش های مختلف کشور، انجام می شود و ایجاد اختلال در عملکرد پایدار دستگاه ها و صنایع یکی از اهداف دشمن در این حملات است.