عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

جلسه نقد و بررسی عملکرد چهل ساله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به مناسبت آغاز هفته بسیج، جلسه نقد و بررسی عملکرد چهل ساله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار ابوحمزه؛ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان روز چهارشنبه، ۳۰ آبان ماه ۹۷، در تالار وحدت دانشگاه، برگزار شد.

دکتر بابایی؛ رئیس بسیج استادان، ضمن خیر مقدم، آغاز هفته بسیج و هفته وحدت را تبریک گفت و از بسیج کارکنان، بسیج دانشجویی و مسئولان دانشگاه و نهاد مقام معظم رهبری، در برگزاری این جلسه تقدیر و تشکر کرد.

وی در خصوص واژه «شجره طیبه» گفت: مراد از «شجره طیبه» درخت توحید و عقاید حقی است که مومنان کامل مصداق آن هستند، همانا که ایمان در اعماق قلب و جانشان ریشه دوانده و همیشه مردم از برکت وجودشان بهره می‌برند.

سردار ابوحمزه؛ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، در زمینه بررسی دو نگاه در جریان انقلابی و غیر انقلابی و نقش و جایگاه بسیج در این دو نگاه، گفت: جریان انقلابی، جریانی است که برگرفته از افکار و اندیشه اسلام ناب است و این در هندسه انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در طول ۴۰ سال انقلاب در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیتی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و....پیاده سازی شده است، که یک خط مشی بسیار رسا و نورانی و گسترده‌ای برای آینده انقلاب و نقش که انقلاب باید ایفا در شرایط کنونی برای آینده گان و نسل های آینده می تواند درک کند.

وی بیان کرد: جریان غیر انقلابی ظواهر و مناسک و عبادات اسلامی را مطرح می کنند و در بسیاری از جریانات انقلابی تفاوت‌های شکلی وجود دارد و یکی از مشکلات اساسی در داخل انقلاب اسلامی وجود دارد همین نگاه غیر انقلابی است که خروجی آن روحیه محافظه کاری است.

سردار ابوحمزه گفت: در دیدگاه انقلابی محور اسلام ناب است که برگرفته از دو محور اصلی قرآن و عترت است که براساس آموزه‌هایی که از حضرت امام (ره) و رهبری(مدظله العالی) دریافت کردیم، اسلام بر سه پایه استوار عقلانیت، معنویت و عدالت است که عقلانیت در عرصه معارف اسلام و اصول اعتقادات است و محوریت معنویت در عرصه اخلاق و فضائل و رضائل مطرح می شود و عدالت هم در عرصه‌های شریعت اسلام عبادات و اقتصاد اسلامی مدیریت جامع و بحث حکومت است بنابراین زمانی که گفته می‌شود اسلام ناب برگرفته از سنت و سیره و آیات قرآن است.

کدخبر:۱۱۲۱۷۹۸

خبرنگار: علیرضا محی آبادی نژاد

عکاس: امیررضا رفعتی