گروه مدیریت بازرگانی، پیشگام در عرصه ارزیابی درونی کیفیت آموزشی
گروه مدیریت بازرگانی، پیشگام در عرصه ارزیابی درونی کیفیت آموزشی
در راستای سیاستگذاری کلان واحد تهران شمال، گروه مدیریت بازرگانی به اجرای ارزیابی درونی همت گماشت . این طرح با موافقت و نظرمعاونت آموزشی واحد، در تعامل و همکاری با مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی سازمان سنجش و آموزش کشور، آغاز گردیده است .
دکتر نازنین بنی اسدی، مدیر گروه مدیریت بازرگانی (مقطع کارشناسی) واحد تهران شمال با اعلام خبر فوق به روابط عمومی این واحد گفت: به دنبال برگزار شدن مرحله اولیه این طرح که به صورت کارگاه آموزشی در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت، مرحله دوم طرح با حضور استادان و متخصصین این رشته در آبان ماه امسال برگزار شد.
وی افزود: هدف از این نشست آشنایی بیشتر استادان با فلسفه، اهداف و مراحل ارزیابی درونی و تبادل نظر با استادان مربوطه در زمینه موانع ارتقا کیفیت و راهکارهای پیش رو بود.
بنی اسدی در تکمیل سخنان خود ادامه داد: با توجه به استقبال داوطلبان برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و محدودیت منابع و امکانات، گروه مزبور بر آن شد تا جهت بهبود کیفیت و تطابق وضع موجود با اهداف دانشگاه و استانداردهای آموزشی، به گردآوری اطلاعات پرداخته تا به طور روشمند در راستای ارتقای عناصر و بخش های مرتبط حرکت نماید. در همین راستا اعضای ذیربط یک نظام آموزشی شامل استادان، دانشجویان، مدیران، دانش آموختگان و کارفرمایان از یک سو و عوامل تشکیل دهنده نظام آموزشی شامل ساختار سازمانی، نحوه تدریس و یادگیری، برنامه درسی، امکانات و تجهیزات، پژوهش و....از سوی دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.
او اظهار امیدواری کرد که طرح حاضر بتواند الگویی برای ارزیابی و ارتقا کیفیت سایر گروههای آموزشی در واحد تهران شمال و نهایتا دانشگاه آزاد اسلامی فراهم آورد .