عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

سازمان سمت و دانشگاه اهل بیت (ع) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، در این نشست حجت‌الاسلا‌م والمسلمین میراحمدی باارائه توضیحاتی درباره دانشگاه اهل بیت (ع)، به معرفی ظرفیت‌های علمی این دانشگاه پرداخت و گفت: فعالیت‌های برون‌مرزی، یکی از ظرفیت‌های مهم دانشگاه اهل بیت (ع) است. همه دانشجویان ما غیرایرانی هستند و پس از پایان تحصیل به کشور خود بازمی‌گردند و می‌توانند در کشور خود اثرگذار بوده و در واقع سفیران ما در مسائل علمی و فرهنگی در دنیا باشند.
وی با اشاره به وجهه بین‌المللی سازمان «سمت»، افزود: نام «سمت» برند شناخته‌شده‌ای در دنیاست. از طرفی جای خالی معرفی و ارائه فعالیت‌های علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه اهل بیت (ع) به دنیا، احساس می‌شود که امیدواریم با همکاری سازمان معتبر «سمت»، رفع شود.
حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمین ذبیحی در ادامه خطاب به نمایندگان دانشگاه اهل بیت (ع)، گفت: انشاءالله هر روز با نام و زیر سایه اهل بیت (ع)، درخشش بیشتری داشته باشید. نام دانشگاه شما بسیار مبارک است و ما افتخار می کنیم که زیر پرچم اهل بیت (ع)، خدمت کنیم. سازمان «سمت» با همه توان و امکاناتش در خدمت شماست و اگر دانشگاه اهل بیت (ع) کار خوب و قابل عرضه‌ای داشته باشد، با تمام امکانات‌مان همکاری خواهیم کرد؛ چون ما تمام و کمال در خدمت اهل بیت (ع) هستیم.
مهدی زارع مدیر پژوهشی سازمان سمت نیز به ارائه توضیحاتی درباره این سازمان پرداخت و گفت: تاکنون ۲۵۰۰ عنوان و حدود ۴۰ میلیون نسخه کتاب در «سمت» انتشار یافته است. با توجه به ظرفیت علمی دانشگاه اهل بیت (ع) و دغدغه‌های مشترکی که بین دو مجموعه وجود دارد، می‌توان گام‌های مشترک در تولید آثار مبنایی قابل عرضه در سطح جهانی، برداشت.
بر اساس این تفاهم‌نامه، طرفین در چارچوب اهداف، وظایف و برنامه‌های خود، در زمینه‌های طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تالیف و ترجمه کتاب، ترجمه کتاب به زبان‌های خارجی، همکاری مشترک در عرصه نشر الکترونیک، برگزاری نشست و کارگاه علمی، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و نقد و بررسی تحلیلی کتاب‌های درسی، همکاری خواهند کرد.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵