عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

هفته وحدت با نوای دلنشین آیات خدا در پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ آبان سال‌جاری در نخستین روز از هفته وحدت، "سومین سری مسابقات قرآنی الف لام میم" با حضور دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

بنا به این گزارش، دکتر صمیمی با حضور در کنار اعضای خانواده همکاران در محفل انس با قرآن، ضمن ابراز خرسندی از فضای قرآنی حاکم در پژوهشگاه، خواستار ادامه چنین فعالیت‌های فرهنگی و معنوی شد و خاطر نشان ساخت که فعالیت‌ها در سطح پژوهشگاه در سایه رهنمودهای قرآنی به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

دکتر صمیمی همچنین گفت: قرآن، کتاب معرفت و نجات و سلامت است و انس با قرآن، موجب رشد و تعالی انسان و قرب به خدا می‌شود و لازم است در جهت ترویج  انس بیشتر با کلام الهی همت ویژه‌ای گماشت.

وی افزود: یکی از نکات مهم در انس با قرآن، تدبر در آن است که در بسیاری از آیات، تاکید شده است. قرآن در هر عصری می‌تواند بهترین نسخه سعادت انسان‌ها باشد.

گفتنی است "سومین مسابقه قرآنی الف لام میم" در ادامه مسابقات قرآنی سال‌‌های گذشته در پژوهشگاه فضایی ایران، با استقبال خوب کارکنان و فرزندان آنها، با هدف توسعه و ترویج انس با قرآن در میان همکاران و اعضای خانواده‌شان برگزار شد.

در این مسابقات قرانی، با محور قرار دادن مفاهیم قرآنی و آشنایی هرچه‌بیشتر فرزندان همکاران با داستان‌های قرآنی، رقابت‌ها برای فرزندان همکاران در سه سطح سنی برنامه‌ریزی و اجرا شد. فرزندان پنج تا هشت سال همکاران در دو بخش شامل: ۱)مفاهیم داستان‌های قرآنی و ۲)نقاشی به رقابت پرداختند.

فرزندان گروه سنی هشت تا دوازده سال در دو بخش نقاشی داستان‌های قرآنی و روخوانی سوره‌های واقعه و انسان در مسابقات شرکت کردند و فرزندان سیزده تا هجده سال با حضور در مسابقه مفاهیم و روان خوانی سوره‌های یاسین و شورا، رقابت نمودند.

افزون بر این، همسران همکاران و کارکنان پژوهشگاه فضایی ایران نیز در مسابقه کتبی تفسیر سوره‌های اعلاء و غاشیه به رقابت پرداختند.