عمومی | انجمن علوم و فناوری چاپ ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس دهم در خصوص صنعت چاپ گفت: اولین اقدام برای پیشرفت این صنعت ایجاد رویکردی علمی در برنامه ششم توسعه بوده است

در بخشی از مراسم دومین همایش ملی علوم و فناوری چاپ ایران عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ گفت: این صنعت از بزرگترین اختراعات بشر است و نقطه اتصال اندیشه‌ها و احساسات بسیاری از علما و اهل هنر در طول تاریخ برای نسل‌های متفاوت بوده است.

دکتر معصومه آقاپور در ادامه بیان کرد: در سال 2015 گردش مالی صنعت چاپ در دنیا 850 میلیارد دلار اعلام شده است ولی از گردش مالی این صنعت در ایران هیچ آمار مدونی وجود ندارد و این در حالی است که اگر ما در این خصوص آمایش اطلاعاتی انجام دهیم مشاهده خواهیم کرد صنعت چاپ به راحتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمد نفتی کشور باشد و این موضوع قابل اثبات است.

وی با تاکید به اینکه صنعت چاپ ششمین صنعت دنیا در اشتغال‌زایی و درآمد‌زایی است گفت: با توجه به بحث بازاریابی، بسته‌بندی در فروش کالا نقش مهمی را ایفا می‌کند به طوری که اگر یک دوازدهم ثانیه که به یک کالا نگاه می‌شود به یک هشتم ثانیه کاهش یابد، فروش به سه برابر افزایش می‌یابد بنابراین باید در نظرداشته باشیم که ارزش این صنعت در تولید ناخالص ملی بسیار زیاد است و می‌تواند زیربنای تحولات اقتصادی نیز باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس دهم در خصوص صنعت چاپ گفت: اولین اقدام برای پیشرفت این صنعت ایجاد رویکردی علمی در برنامه ششم توسعه و تصویب مقطع ارشد و دکترا در چندین دانشگاه همراه با تامین مالی و اعتبارات خاص بوده است.

دکتر معصومه آقاپور در پایان عنوان کرد: این را در نظر داشته باشید که صنعت چاپ در چرخه تولید و زنجیره ارزش محصولات رتبه اول را دارد.