عمومی | سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

به‌منظور بهره‌مندی از تخصص‌های علمی و پژوهشی صورت گرفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز پژوهش‌های کاربردی و دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به نقل از مرکز پژوهش‌های کاربردی، دکتر فریبرز قریب رئیس این مرکز و دکتر علی دستفان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود تفاهم‌نامه 6 ماده‌ای به‌منظور توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی دوجانبه  امضا کردند.

بر اساس این گزارش؛ مشارکت، تبادل و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌های علمی، پژوهشی و فنی متقابل در امر توسعه زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی در کشور به امضا دوطرف رسیده است.

این گزارش می‌افزاید؛ بهره‌گیری مطلوب از توانمندی‌ها، تجارب و ظرفیت‌های پژوهشی و علمی دوطرف جهت پیشبرد و تقویت پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه ارتباطات علمی، پژوهشی و آموزشی، تبادل اطلاعات، ارتقای فعالیت‌های جاری و پرداختن به اولویت‌های پژوهشی مشترک از اهداف تفاهم‌نامه یاد شده است.

همچنین دو طرف بر تبادل داده‌ها، اطلاعات، اسناد و مدارک علمی-پژوهشی منتشر شده، همکاری در زمینه علوم بین رشته‌‌ای و فناوری‌های نوین، همکاری در زمینه تالیف و انتشار کتب و نشریات علمی–پژوهشی و برگزاری نشست‌های مشترک علمی و سمینارهای تخصصی کارشناسان و گسترش تبادلات علمی و پژوهشی دوجانبه در راستای تعمیق و توسعه همکاری‌های فعال و موثر بین مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و دانشگاه صنعتی شاهرود توافق کردند.

گفتنی است در راستای امضای این تفاهم‌نامه، اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود از مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز  بازدید کردند.