علوم پایه | دانشگاه ارومیه

معاون پژوهشی دانشگاه: واحد علم سنجی دانشگاه همانند اتاق فکر پژوهش عمل می کند

دکتر سلیمان پور در مراسم روز کتابداران گفت: واحد علم سنجی دانشگاه همانند اتاق فکر پژوهش عمل می کند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در مراسمی که جهت گرامیداشت هفته کتاب و به پاسداشت زحمات کتابداران دانشگاه ارومیه ترتیب یافته بود در پاسخ به پیشنهاد یکی از کتابداران دانشگاه مبنی بر تشکیل اتاق فکر به جهت یاری آنلاین محققین گفت: بر اساس گزارشی که واحد علم سنجی دانشگاه دو سال پیش ارائه داد و ما بر اساس آن سیاستگذاری کردیم؛ یکی از اصلی ترین جهش های پژوهشی دانشگاه ارومیه شکل گرفت که ثمره آن امروز چاپ ۳ مورد پر استنادترین مقاله در سال ۲۰۱۸ تاکنون بوده؛ و این در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۵ تنها یک مقاله بوده است و این امر به نوبه خود، جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر سلیمان پور ضمن اشاره به این مسئله که آمار ارجاعات به مقالات دانشگاه با شیب بهتری در حال رشد است افزود: از پیشنهادات کتابداران در بهبود روند مسائل پژوهشی استقبال می کنیم.

در ادامه این مراسم که ۲۷ آبان ماه در محل کتابخانه مرکزی ترتیب یافته بود رییس کتابخانه مرکزی و دو تن از کارکنان کتابخانه های دانشگاه به ایراد سخن پرداختند تاریخچه شغل کتابداری، اتخاذ برنامه مدون برای خرید بروز منابع علمی مورد نیاز، تغییر ساختار وظایف کتابداران، شاخص های انتخاب کتابدار نمونه و ... از سخنانی بود که توسط این افراد بیان شد.

دیکلمه خوانی با موضوع کتب مشهور ادبی تاریخ و شعر خوانی از حواشی مراسم مذکور بود.