عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان

حجت الاسلام حیدری: دانشگاه سلسله جنبان پیشرفت‌های یک ملت و مملکت است

New Page ۱

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه سلسله جنبان همه پیشرفتها و پسرفتهای یک ملت و مملکت است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری آنا از فلاورجان: حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای فرهنگی و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان تشکیل شد اظهار کرد: در دوره‌ دفاع مقدس ملت عزیز ما با دستان خالی در مقابل تمام جبهه استکبار جهانی ایستادگی کرد و یکی از دلایل مهم آن پیروی از قرارگاه متمرکزی بود که به تناسب توانایی رزمندگان غیور میهن ، چینش ها و مدیریتها به صورت صحیح انجام شد.

وی افزود: دانشگاه پیمانه ای از یک جامعه است که شامل تنوع و گوناگونی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی می شود و مشکلاتی که در دانشگاه به وجود می آید، ریشه در ناهنجاری‌هایی دارد که در بیرون از دانشگاه‌ها است و رسالت دانشگاه ایجاب می‌کند با هم‌افزایی و مشارکت افراد زبده و تحصیل‌کرده به بررسی و شناخت علت‌هایی که گلوگاه مشکلات است اقدام کند.

حیدری خاطر نشان کرد : دانشگاه سلسله‌جنبان همه‌ پیشرفت‌ها و  پس‌رفت‌های یک ملت و مملکت است و در این میان نقش دانشگاه به کار گیری اهرم‌ها و مولفه‌های علمی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بالاتر از آن در سطح ملی است .

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  بیان کرد: باید با ارائه دیدگاه‌های پدیدار‌شناسانه و  با مدیریت هماهنگ و تدابیر علمی نسبت به حل مشکلات جامعه اقدام کرد.

حیدری با بیان اینکه نمی‌توانیم و  نباید از اشتباهات برخی مسئولان دفاع کنیم، متذکر شد: نباید کاری کنیم که موجب ایجاد نارضایتی شود زیرا نتیجه ایجاد نارضایتی نسبت به همه نظام است .

وی افزود : برای تقویت باورها باید در چارچوب باید‌های دینی و  با رعایت مقررات،  نشست کرسی‌های آزاد‌اندیشی و  جلسات آموزشی اعم از مجازی یا کارگاه‌های حضوری را تقویت کرد چرا که این موارد به تقویت باورها و رفع شبهات کمک خوبی می‌ کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان نیز در این مراسم بیان کرد: در سند چشم اندازی که ابلاغ شده محور های متعددی وجود دارد که همگی در راستای تحول و دستیابی به فرمایشات امام خمینی(ره) است و  از جمله مهمترین آن محور‌ها اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه‌هاست و این مهم در صورتی تحقق پیدا می‌کند که راهکار‌ها ، چشم‌اندازها و ماموریت‌های ترسیم شده‌ متناسب با آن اجرایی و عملیاتی شود.

به گفته شهلا روزبهانی، استفاده از ظرفیت گروه‌های معارف در الگوسازی مسیرهایی که می تواند به سبک زندگی سالم و ترویج فرهنگ اسلامی منجر شود، بسیار دارای اهمیت است.