عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫رئیس دانشگاه صنعتی قم: دانشگاه صنعتی قم در منطقه ۴ تنها دانشگاهی است که مرکز نوآوری با هدف حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان ریسک پذیر دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به تلاش بی وقفه مسئولین دانشگاه صنعتی قم در راستای رسیدگی به مشکلات و رفاه حال دانشجویان، دکتر رضایی نور رئیس و سایر مسئولین این دانشگاه از خوابگاه دانشجویی دخترانه فرهنگ بازدید کردند.

در این بازدید دکتر رضایی نور با اشاره به بهبود امکانات دانشگاه از جمله افزایش۵۳۰ متری فضای آموزشی، گسترش کتابخانه شهید مشکوه السادات، تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری به مساحت ۴۵۰ متر مربع، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها و... گفت: جامعه دانشگاهی صنعتی قم باید مانند اعضای یک خانواده در کنار هم باشند تا بتوان ارتقای همه جانبه دانشگاه را به ارمغان آورد.
در ادامه دانشجویان از زحمات شبانه روزی مسئولین به ویژه دکتر رضایی نور جهت پیگیری مجدانه مشکلات دانشجویان و بهبود امکانات رفاهی و آموزشی، بازدیدهای مکرر از خوابگاه های دانشجویی تقدیر و تشکر کردند.
دانشجویان خوابگاه دخترانه فرهنگ، کمبود حجم و قطعی اینترنت، عدم وجود سایت کامپیوتری، ارتقای بهداشت خوابگاه، بهبود امکانات ورزشی در خوابگاه را خواستار شدند.
همچنین تنوع اردوهای زیارتی و سیاحتی دانشجویی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی هر رشته، بهبود امکانات آزمایشگاهی، تنوع غذایی، گسترش فضای فیزیکی سالن غذاخوری، کاهش قیمت انتشارات دانشگاه و فعال شدن انجمن های علمی دانشجویی و شورای صنفی از جمله مطالبات دانشجویان خوابگاه مذکور بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از قدرشناسی و نقد منصفانه دانشجویان گفت: مشکلات اینترنتی پس از بررسی و انجام تست پایداری و سرعت در اسرع وقت حل خواهد شد. جهت از بین بردن حشرات موذی خوابگاه سم پاشی و به منظور رفع نیاز دانشجویان چند دستگاه کامپیوتر به خوابگاه منتقل خواهد شد.
دکتر رضایی نور از آماده سازی طرح جامع آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به خریداری دستگاه های جدید و به روز، آزمایشگاه ها و کارگاه ها باید گسترش یابد. بر این اساس آزمایشگاه های کنار سلف به مکانی دیگر منتقل می شود و سپس با تاسیس سلف آزاد مشکل کمبود فضای سالن غذاخوری حل خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به فعال شدن مرکز آموزش های آزاد و مجازی در دانشگاه اظهار داشت: این مرکز به عنوان بازوی کمکی انجمن های علمی در حال فعالیت می باشد که با انعقاد تفاهم نامه هایی با مراکز علمی و پژوهشی از جمله  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دوره های متنوعی را با کمترین هزینه برگزار می کند.
وی در خصوص فعالیت شورای صنفی دانشجویان گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز باید در امور فوق برنامه حضوری فعال داشته باشند و از طریق شورای صنفی خواسته ها، پیشنهادات و انتقادات خود را به مسئولین ارجاع دهند.
دکتر رضایی نور با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری در دانشگاه افزود: مایه افتخار است که دانشگاه صنعتی قم در منطقه ۴ تنها دانشگاهی است که مرکز نوآوری با هدف حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان ریسک پذیر دارد.
وی افزود: تاکنون ۱۲ طرح نوآورانه از اساتید به تصویب رسیده است و این یکی از بهترین فرصت ها است که دانشجویان با همکاری اساتید، فعالیت های پژوهشی دانشگاه را ارتقا دهند. همچنین جهت کاهش نرخ تعرفه  خدمات انتشارات در دانشگاه پیگیری های لازم در حال انجام می باشد.
دکتر رضایی نورگفت: با توجه به فضای پویای دانشگاه صنعتی قم، ارتقای پژوهش می تواند این دانشگاه را به یکی از دانشگاه های سرآمد کشور بدل کند.  طی برنامه ریزی های صورت گرفته به پژوهش نگاه ویژه ای شده است. افزایش گرنت اساتید ،تشویق مقالات، اصلاح روندها و رویه ها در امور پژوهش از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تشویق و ترغیب اساتید به پژوهش بوده است.
در انتها رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: اگر مسیر پیشرفت ملل را مطالعه کنید، کاملا واضح و مبرهن است که عامل اصلی پیشرفت هر کشور  ، مردم آن کشور هستند. شما دانشجویان عزیز هم آینده سازان ایران اسلامی هستید، اگر کشور تحصیل رایگان را برای شما فراهم کرده است، شما هم باید یک قدم برای پیشرفت کشور بردارید تا شاهد رشد و شکوفایی همه جانبه ی ایران اسلامی باشیم.