عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اصلاح الگوی تغذیه و تولید غذای سالم نیازمند مشارکت بین بخشی است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اصلاح الگوی تغذیه و تولید غذای سالم به منظور حفظ و ارتقاء سلامت، نیازمند مشارکت بین بخشی است.

به گزارش وب دا، دکتر علی اصغر اسماعیل زاده در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان فرآورده‌های خوراکی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی استان با اشاره به نقش تغذیه در سلامت خاطر نشان کرد: برای تولید غذای سالم و اصلاح الگوی غذایی باید تمام ارگان ها و حوزه های تولید، توزیع و نظارت در بخش دولتی و خصوصی با هم همکاری مستمر داشته باشند و در صورتی که  هر قسمت از آن دچار خدشه شود سلامت و ایمنی غذا به مخاطره خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه جایگاه غذا و تغذیه، کیفیت و سلامت آن در سلامتی انسان ها بر کسی پوشیده نیست افزود:  با پیگیری و تلاش متولیان حوزه سلامت، شاهد کاهش چشمگیری در انواع بیماری های واگیر در جوامع مختلف هستیم اما سیر صعودی بیماری های غیر واگیر از جمله  بیماری های قلب و عروق، فشارخون، دیابت، سرطان و ... یکی از دغدغه های مهم دست اندرکاران حوزه سلامت به شمار می رود که تغذیه در آن نقش موثری دارد.

دکتر علی اصغر اسماعیل زاده با اشاره به شعار سال جاری سازمان بهداشت جهانی مبنی بر " رفتار ما آینده ما را می سازد، تلاش برای دنیای بدون گرسنه تا سال ۲۰۳۰ " اظهار کرد: به حق در صورت تحقق این شعار، تغییر و اصلاح الگوی تغذیه به منظور حفظ و ارتقاء سلامت  میتوان شاهد کاهش چشم گیر بار بیماری های غیر واگیر باشیم.

در راستای اهداف سازمانی و به منظور ارتقاء ایمنی و سلامت جامعه؛ ایجاد فضای هم‌اندیشی و تعامل با تولیدکنندگان فرآورده‌های خوراکی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی؛ نشست هم اندیشی مدیر نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مدیران واحدهای تولیدی تحت پوشش به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات و چالش های پیش روی تولیدکنندگان صنایع غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی از جمله مواردی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

{jcomments on}