عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

اولین اردوی جهادی "کانون‌ سلامت" و "انجمن علمی" دانشجویان پزشکی همدان برگزار شد


اولین اردوی جهادی "آگاهی بخشی و غربالگری دیابت و بروسلوز" توسط  "کانون‌ سلامت" و "انجمن علمی" دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در روستاهای محروم ملایر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مرکز بهداشت شهرستان ملایر و به همت "کانون‌ سلامت" و "انجمن علمی" دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان، اولین کمپین "آگاهی بخشی و غربالگری دیابت و بروسلوز" اجرا شد.

در این اردوی یک روزه که با شرکت ۴۲ دانشجوی دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی همدان، در روستاهای «ازناوله»، «توسک»، «بابلقانی»، «قلعه باباخان» و «گماسا» از توابع شهرستان ملایر برگزار شد، حدود ۶۰۰ نفر از اهالی این روستاها مورد معاینه و غربالگری قرار گرفتند.

توزیع ۳۰۰ بسته شامل مسواک، خمیردندان و بروشور با موضوع دیابت و بروسلوز در بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی این پنج روستا از جمله برنامه های این اردوی جهادی به شمار می‌رفت.

دکتر «امیر رحمانی‌رسا» مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی همدان هدف اصلی از برگزاری اردوی جهادی کانون سلامت و انجمن علمی دانشجویان پزشکی همدان را کمک به هم‌وطنان و مردم مناطق روستایی عنوان کرد که دسترسی کمتری به خدمات بهداشتی و پزشکی دارند.

آشنایی دانشجویان با فضا و محیط روستا در بحث مسائل درمانی و انگیزه بخشی به دانشجویان ترم‌های پایین‌تر نیز از دیگر اهداف اجرای این اردوی جهادی بود.

از نکات قابل توجه در این اردو، حضور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان بود که در کنار سایر دانشجویان به معاینه مردم روستاهای شهرستان ملایر پرداختند.