عمومی | دانشگاه مراغه

یازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت در دانشگاه مراغه آغاز به کار کرد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ نمایشگاه این جشنواره با حضور ۱۹ انجمن علمی دانشجویی دانشگاه مراغه و با برپایی ۲۲ غرفه نمایشگاهی طی ۴ روز برگزار گردیده و آثار در بخش های مختلف علمی و پژوهشی مورد داوری قرار خواهند گرفت.


مهندس شکری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در آئین آغازین این جشنواره ضمن گرامیداشت ایام آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)گفت: به اعتقاد بنده جشنواره ملی حرکت برنامه مقدسی است که در راستای توسعه علمی و نشاط علمی بین دانشجویان بنا نهاده شده است.
وی افزود: در جوامع دانشگاهی پژوهش و تحقیق باید در اولویت قرار گیرد و نتیجه این هم افزایی های علمی باید در توسعه علمی، فنی، اجتماعی و سیاسی جامعه تاثیرداشته باشد.
فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: در طول این سالیان که بهره مند از دانشگاه هستیم در اکثر زمینه ها تاثیر دانشگاه مشهود بوده است و این روند کم و بیش تا کنون هم ادامه داشته است اما دانشگاه باید محور توسعه و پیشرفت جامعه باشد و بصورت فعالانه و با نشاط خاصی در راستای علم و پژوهش حرکت نماید.صرف توجه به بحث های سیاسی در دانشگاه، حرکت دانشگاه را از رسالت خود دور می کند و سرعت حرکت آن را تقلیل می دهد.
شکری خاطر نشان کرد: امید داریم با تحول های علمی که دانشگاهیان بوجود می آورند بتوانیم جایگاه خود را در پیشرفت و توسعه علمی مشخص نماییم .خوشبختانه مغز ایرانی این استعداد را دارد که رشد علمی تاثیرات به سزایی بگذارد همانطور که تا کنون تاثیراتش به سزا بوده است.
وی افزود:تولید علم باید با فناوری و تکنولوژی همراه باشد تا در خدمت جامعه قرار گیرد.امید است با برگزاری چنین حرکت هایی قدم های موثری در راستای عملی کردن علوم برداریم.


دکتر محمد علی لطف الهی یقین، رئیس دانشگاه مراغه نیز در این آئین گفت: بسیار خرسندم که همزمان با اعلام رسمی رتبه ی ارزنده و بی نظیر دانشگاه مراغه، فرصتی دست داده است تا از افتخارآفرینان و برگزیدگان ارزشمند دهمین جشنواره ملی حرکت تجلیل و قدردانی نمایم .
انجمنهای علمی دانشجویی بعنوان تشکلهای علمی در راستای تعمیم و فراگیری فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان پدیده ی موثری هستند و جشنواره سالانه حرکت نیز بستر تقویت نوآوری علمی و خلاقیت آموزشی و پژوهشی را با حضور و مشارکت پرشور فعالان انجمن های فراهم آورده است .
وی افزود: دانشگاه مراغه به عنوان مهمترین و بزرگترین مرکز علمی جنوب استان، امروزه با تلاش بی وقفه اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسیر رشد، توسعه و بالندگی علمی و فرهنگی قرار دارد و این نشاط و پویش علمی وپژوهشی دانشجویان در قالب حرکت دهم افقی روشن از امید روز افزون به حرکت شتابنده در مرزهای دانش و کار و تلاش در راستای سازندگی ایران اسلامی ترسیم کرده است.گواه این ادعا درخشش مدام و مستمر دانشجویان دردوره های پیشین جشنواره ملی حرکت، جشنواره نشریات دانشجویی، جشنواره کرسی های آزاداندیشی و سایر آوردگاههای علمی و فرهنگی دانشجویی بوده است که هماره نام دانشگاه مراغه در میان برترین های جشنواره های فوق حک کرده اند.
رئیس دانشگاه مراغه اذعان داشت: اخیرا نیز شاهد برگزاری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان مناطق ۳ و ۵ به میزبانی دانشگاه مراغه بودیم که بحمدا... با نظم و کیفیت بسیار بالایی برگزار شد که همه این افتخارات و دستاوردها مرهون وجود اساتید، پرسنل و دانشجویان نخبه ای است که با محوریت مجموعه ساعی و پرتلاش معاونت فرهنگی، اجتماعی در جهت رشد و اعتلای دانشگاه فعالیت می نمایند.

نمایشگاه این جشنواره تا ۳۰ آبان ماه در سالن جنبی ساختمان مرکزی پذیرای علاقمندان خواهد بود و در مراسم اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان بخش های مختلف علمی و پژوهشی و غرفه های برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.