عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

گرامیداشت روز جهانی نوزاد نارس در دانشکده پرستاری و مامایی تهران

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ گزارش سفر دکتر مرضیه حسن پور از شرکت و ارائه مقاله در کنگره های بین المللی آموزش پزشکی و نشست ترینرهای نیدکپ روز شنبه ۲۶ آبان ماه با حضور دکتر خاطره سیلانی، معاون بین الملل دانشکده و تعدادی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر سیلانی ۱۷ نوامبر روز جهانی نوزاد نارس را گرامیداشت و حضور دانشجویان بین الملل در این جلسه را مغتنم شمرد.
دکتر مرضیه حسن پور، دانشیار گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان نیز در ابتدای جلسه روز جهانی نوزاد نارس را تبریک گفت و این روز را فرصتی برای معرفی نوزادان نارس به جامعه و جلب حمایت برای آنها و خانواده هایشان دانست.
وی در ادامه به ارائه گزارش سفرش به کشورهای سوئیس و پرتغال و بازدیدش از برخی از مراکز نیدکپ و بخش های مراقبت ویژه و نوزادان در اروپا و ارائه مقاله در کنگره های بین المللی آموزش پزشکی AMEE ۲۰۱۸ و نشست ترینرهای نیدکپ The ۲۹th Annual NIDCAP Trainers Meeting, ۲۰۱۸ پرداخت.
در حاشیه این جلسه نیز روز جهانی نوزاد نارس دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان به بهانه روز جهانی نوزاد نارس و با همراهی دکتر سیلانی، معاون بین الملل، دکتر بگجانی، مدیر گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان و دکتر حسن پور، دانشیار گروه آموزشی کودکان و مراقبت های ویژه نوزادن جشن گرفته شد.
روز ۱۷ نوامبر در سراسر جهان به عنوان روز جهانی نوزاد نارس نامگذاری شده و فرصتی است برای جلب توجه همگان به موضوع سلامت نوزاد نارس.
برای رویت نقش های ۸ گانه اساتید در کنفرانس AMEE ۲۰۱۸ اینجا کلیک کنید.
خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان