عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

برپایی جشنواره کار صدف در دانشگاه علم و صنعت ایران

برپایی جشنواره کار صدف در دانشگاه علم و صنعت ایران


جشنواره کار صدف، از روز دوشنبه ۲۸ آبان لغایت چهارشنبه ۳۰ آبان‎ماه ۱۳۹۷در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می ‌شود.
جشنواره کار صدف با اجرای استارتاپ دانشکار، توسط پارک فناوری پردیس و همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه در سالن ورزشی ملک ‌لوی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.
از آنجایی که کشور با بسیاری از نیروهای جوان و پر انرژی مواجه است که در سطح عالی از دانشگاه‌های برتر کشور دانش آموخته شده‌ اما همواره دغدغه‌ یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند و از سویی نیز یکی از بزرگ ترین و اصلی‌ترین مشکلات صنایع و بنگاه‌ های اقتصادی کشور، تامین نیروی انسانی با مهارت است و از آنجا که مسیر ارتباط مناسبی بین افراد جویای کار و کارفرمایان وجود ندارد و اکثر کارفرمایان به روش‌های متداول قدیمی به تامین نیروی انسانی خود می پردازند، برگزاری اولین جشنواره کار ایران ضروری می نمود.
یکی از اهداف این جشنواره، سوق دادن شرکت ‌ها به تعریف فرصت ‌های کارآموزی منجر به استخدام در کنار فرصت ‌های شغلی است تا فرصتی برای ورود دانشجویان و تازه فارغ ‌التحصیلان- که سابقه‌ کار چندانی ندارند- به صنایع فراهم شود .
در این جشنواره حدود ۷۰ سازمان شامل شرکت های صنعتی، دانش ‌بنیان، استارتاپ و شتابدهنده حضور یافته و به ارائه فرصت‌ های شغلی و کارآموزی خود خواهند پرداخت که این فرصت‌ها حدود ۶۰۰ جایگاه شغلی برآورد می‌شود.
دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان از تمامی دانشگاه‌ها می‌ توانند با حضور در این نمایشگاه با کارفرمایان به صورت مستقیم ارتباط گرفته و برای فرصت‌ های شغلی، رزومه ارسال کنند. در استیج در نظر گرفته شده در نمایشگاه نیز استارتاپ‌ها و شرکت‌ های مختلف به ارائه دستاورد‌های خود پرداخته و مدیران شرکت‌ها، کارگاه ‌هایی را برگزار خواهند کرد .
ارتباط و تعامل با این شرکت‌ها می تواند زمینه‌ شکل‌ گیری همکاری‌ های مختلفی مابین این شرکت ‌ها با اساتید و دانشگاهیان را فراهم ‌سازد که نتایج مثبتی برای دو طرف در بر خواهد داشت و برگزاری این نمایشگاه، فرصت خوبی برای شناخت و ارزیابی کارفرمایان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی است.
لازم به ذکر است ساعت بازدید از نمایشگاه کار صدف، ۹ تا ۱۶:۳۰ اعلام شده و بازدیدکنندگان می‌توانند لیست شرکت های حاضر در جشنواره و فرصت های شغلی را در این لینک ملاحظه نمایند: https://daneshkar.net/#/jobfair
گفتنی است برگزاری نمایشگاه ‌های کار در دانشگاه‌ها به منظور ملاقات و ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان، از روشهای متداول آشنایی با فرصت های شغلی در دنیای امروز است و برای مثال دانشگاه MIT آمریکا، سالانه بیش از ۱۵ نمایشگاه کار در موضوعات و عناوین مختلف برگزار می‌کند .

Sapp.ir/iust_iran