عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

دستاوردهای شاخص دانشگاه صنعتی اصفهان در نمایشگاه بین المللی اتوکام عرضه شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، در بخش سازمان‌ها و شرکت‌های این نمایشگاه، دانشگاه صنعتی اصفهان به عرضه فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر، مرکز فناوری اطلاعات، پژوهشکده اویونویک و مرکز آپا خود پرداخت.
دراین بخش، پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان آخرین دستاوردهای خود درحوزه هوایی و هوانوردی را به نمایش گذاشت که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به طراحی و ساخت باس انتقال داده پر سرعت AFDX، سیستم عامل بلادرنگ و سیستم کنترل ترافیک هوایی اشاره کرد.
گذرگاه داده AFDX با کاهش حجم سیم کشی داخل پرنده، یک ارتباط تمام دو طرفه را برای سامانه‌های اویونیکی فراهم می‌آورد.
مرکز تخصصی آپای دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به ارائه دستاوردهای خود از جمله سامانه مدیریت وصله و سامانه مقابله با حملات DDoS سدید پرداخت.
سامانه مدیریت وصله به‌منظور فراهم‌سازی بستری برای به‌روزرسانی نرم‌افزارهای سازمانی و سامانه سدید به‌عنوان یک پروژه ملی، برای مقابله با حملات مخرب DDoS طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند.
همچنین این مرکز بخشی از توانمندی ها و دستاوردها خود ازجمله "خدمات مرکز داده دانشگاه صنعتی اصفهان"، "سامانه بومی سازی شده اشتراک گذاری فایل"، "سامانه پست الکترونیکی"، "سامانه پیام رسان سازمانی" و "سامانه یکپارچه مدیریت فرآیندهای سازمانی" را در معرض دید متخصصان، صاحبان صنایع و شرکت های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داد.
در بخش استارت‌آپ‌های این نمایشگاه نیز، مدیریت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، تیم‌های استارت‌آپی دانشجویی، فعالیت‌های کارآفرینی و دستاوردهای نوآورانه خود را ارائه کرد.
دراین قسمت، رویدادهای اصلی کارآفرینی همچون ایکاب، کارینو، ایده‌شو، سفیران کارآفرینی، برنامه مشاوران و هفته کارآفرینی معرفی شد و مدرسه اشتغال دانشگاه شامل دوره‌های کارآفرینی و کارگاه‌های مهارت افزایی کسب و کار نیز ارائه شد.
دربخش شتاب دهنده‌ها، تیم‌هایی از شتاب دهنده دیموند و تیم‌های بازی‌سازی از شتاب دهنده هاب که در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد شده و فعال هستند، حضوری چشمگیر داشتند.
ارائه چهار سمینار توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، هوش مصنوعی در علوم پزشکی و روان شناختی توسط دکترسیدجلال ذهبی، خلاصه سازی خودکار متون زیست پزشکی با داده کاوی توسط دکترناصر قدیری، سیستم های واسط مغز وکامپیوتر توسط دکترامیر اخوان و روش های نوین پیشگیری، تشخیص و درمان با پردازش تصاویر مغز توسط دکترفرزانه شایق، دیگر جنبه های حضور شاخص و موثر این دانشگاه در نمایشگاه بین المللی اتوکام بود.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵