عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

دومین جشنواره کارآفرینی و پژوهشی در زنجیره ارزش حبوبات

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دکترحسین کاظمی دبیرعلمی این جشنواره درآیین افتتاحیه گفت: دانشکده تولید گیاهی و مرکز کارآفرینی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در کنار نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان تعاون روستایی استان، انجمن ارگانیک شعبه استان گلستان، شرکت گردشگری فانوس جنگل گلستان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان و شرکت تعاونی چندمنظوره کارکنان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در برگزاری این جشنواره نقش دارند.
دکترکاظمی بیان کرد: آشنایی با زمینه‌های کسب و کار، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی، معرفی و ترویج ارزش غذایی و رژیم غذایی مرتبط حبوبات به جامعه از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش‌های نمایشگاه، ارائه سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی، مسابقه طبخ غذا و بخش جانبی که در آن دو نفر از مشاوران کارآفرینی حضور خواهند داشت، برنامه‌ریزی شده است.
دکترکاظمی یادآورشد: نشست با دانشجویان کارآفرین دانشکده تولید گیاهی، معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره و مسابقه و سخنرانان از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.
دبیرجشنواره کارآفرینی و پژوهشی در زنجیره ارزش حبوبات بیان کرد: در نمایشگاه امسال ۱۶ غرفه شامل غرفه شرکت تعاونی پارسا نوین هیرکان، غرفه دانشجویان کارآفرین دانشگاه گنبد، غرفه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، شرکت چندمنظوره تعاونی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تولیدات و آثار خود را ارائه می‌دهند.
در ادامه دکترمعیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: یقینا برگزاری دومین مرحله از جشنواره کارآفرینی و پژوهش در زنجیره ارزش حبوبات با تجربه سال گذشته، دستاوردهای مهمی خواهد داشت.
وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها می تواند منشا هم‌افزایی و تلاش چندجانبه مسئولین، کارآفرینان و اعضای جامعه خواهد شد.
دکترکاظمی بیان کرد: انشاءالله با برگزاری این گونه جشنواره‌ها، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین که مدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، سرعت پیدا کند.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵