عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

همکاری بین رشته ای مرکز تحقیقات سرطان در اجرای طرح های پژوهشی و شناسایی و درمان بیماری ها

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این مرکز همکاری های مستمری با گروه های مختلف پزشکی به منظور اجرای طرح های پژوهشی مشترک و یا شناسایی و درمان بیماری ها دارد.

دکتر سودابه شهید ثالث در گفتگو با وب دا با بیان اینکه همکاری های بین رشته ای گامی موثر در ارتقاء تحقیقات کاربردی و درمان بیماری ها به شمار می رود خاطر نشان کرد: بر این اساس این مرکز با گروه های ژنتیک، جراحی، بیوشیمی بالینی و .... همکاری های مستمری دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه علاوه بر گروه های آموزشی، این مرکز طرح های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های علوم پزشکی کشور را در دستور کار خود قرار داده است اظهار کرد: اجرای طرح رجیستری بیماری سرطان، ، بررسی رابطه مصرف اپیوم و خطر سرطان در ایران و  ارزیابی میکروار ان ای های کاندید در گردش خون بعنوان بیومارکر مقاومت به تراستوزوماب در سرطان پستان از نوع HER۲ مثبت از جمله طرح های تحقیقاتی مشترک بین دانشگاهی به شمار می رود.

دکتر شهید ثالث با بیان اینکه  در دو سال گذشته بیش از ۲۳۰ مقاله در این مرکز تولید شد که در پایگاه های معتبر بین المللی همچون ISI- Pubmed- Scopus  نمایه شده است اظهار کرد:در این مدت  ۱۰ عنوان کتاب در زمینه سرطان های مختلف نیز توسط اعضای مرکز تالیف و به چاپ رسیده است.

وی به استراتژی های این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: دستیابی به شواهد در رابطه با بیماریهای بدخیم با توجه به خصوصیات ویژه این منطقه جغرافیایی، تدوین راهکارهای منطقه ای برای پیشگیری، غربالگری و درمان بیماریهای سرطانی، ایجاد نقش هماهنگ کننده در سیاست های منطقه ای سرطان، تقویت ارتباطات برون مرکزی از جمله ارتباط با سایر گروههای آموزشی و مراکز تحقیقات داخل و خارج دانشگاه و بین المللی و مشارکت فعال دانشجویان و محققین از جمله برنامه های این مرکز به منظور گسترش فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی و در نهایت کمک به پیشگیری و درمان بیماری سرطان به شمار می رود.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: درمان قطعی سرطان از طریق تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت کلیه عوامل ایجاد کننده این بیماری و در نهایت پیشگیری از ابتلا افراد به آن، پیشرفت به سوی برنامه ریزی منطقه ای کنترل سرطان با اهداف پیشگیری، تشخیص زودرس، درمان بموقع و ارائه بهترین درمانهای قطعی و حمایتی از چشم اندازهای مهم و اصلی این مرکز است.

مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در سال ۸۵ در شورای پژوهشی دانشگاه  تصویب شد و در سال ۱۳۹۲ موافقت اصولی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را دریافت کرد. در طی این سال ها به مدت یک سال نام مرکز به مرکز تحقیقات "درمان سرطان های توپر" تغییر یافت و به طور مجدد نام قبلی به تائید و تصویب رسید و در حال حاضر، در انتظار تائید وزارت متبوع جهت موافقت قطعی است.

{jcomments on}