عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اجرای برنامه نظام ارجاع گام موثری در راستای گسترش دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان است

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اجرای برنامه الکترونیک نظام ارجاع گام موثری در راستای افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان به شمار می رود.

دکتر درخشان در حاشیه نشست نظام ارجاع که در ستاد مرکزی شهرک دانش و سلامت دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه اجرای برنامه الکترونیک نظام ارجاع در اسناد بالادستی از جمله برنامه های پنجم و ششم توسعه به آن تاکید و به عنوان یک تکلیف بر عهده وزارت بهداشت و سازمان های وابسته نهاده شده است اظهار کرد: با اجرای این برنامه ضمن کاهش هزینه های درمانی، از انجام خدمات تکراری در حوزه دارو و پاراکلینیک نیز جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرای برنامه نظام ارجاع از دو سال و نیم گذشته در سطح یک آغاز شد اظهار کرد: بر این اساس پرونده الکترونیک سینا تشکیل و اطلاعات هویتی جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط مراقبین سلامت به ثبت رسیده است.

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای ارجاع برنامه نظام ارجاع در سطوح دو و سه نیز با همکاری معاونت های درمان، توسعه مدیریت و منابع، بهداشت و مدیریت فناوری اطلاعات انجام شده است اظهار کرد: بر این اساس از مرداد ماه امسال این برنامه در شهرهای بردسکن، خلیل آباد و کاشمر به اجرا در آمده است و از ابتدای مهر ماه نیز دیگر شبکه های بهداشتی و درمانی نیز این طرح اجرایی شده است.

دکتر درخشان، روند پیشرفت اجرای برنامه را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: به منظور رفع چالش ها و مشکلات این برنامه ها، نشست اعضای تیم ستاد اجرایی برنامه نظام ارجاع به صورت هفتگی برگزار می شود.

وی ،نظام پرداخت فرانشیز در سطح یک ، توسعه کامل نقشه اجرا، تکمیل فرم های ارجاع از سطح یک و تکمیل فرم های بازخورد از سطح دو با رویکرد آموزشی در کلیه سطوح، را از جمله چالش هایی برشمرد که نسبت به آن رسیدگی می شود.

{jcomments on}