عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بیماری قلب، در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ثبت می‌شود

در پی اجرای برنامه ثبت بیماری ها و کوهورت کارکنان از یک سو و هماهنگی برای انجام پروژه های پژوهشی و انتشار مقالات بین‌المللی، حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه، روز ۲۱ آبان ۹۷ نشست صمیمانه‌ای را با گروه قلب دانشگاه در مرکز آموزشی - درمانی بوعلی سینا برگزار کرد.

در این نشست، ابتدا دکتر امیر پیمانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تقدیر از همکاری‌های خوب گروه قلب دانشگاه و ابراز امیدواری از شروع برنامه‌ها و پروژه‌های منتج به انتشار مقالات بین‌المللی در مجلات معتبر، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های حوزه پژوهش و همکاری مراکز معتبر پژوهش ملّی و بین‌المللی، موجب نشاط علمی در دانشگاه و ارتقای سلامت مردم خواهد شد.

در ادامه؛ شهرزاد غلامی، رییس گروه اطلاع‌رسانی پزشکی با اشاره به نقش چاپ مقالات با تعداد نویسندگان بیش‌تر در مجلات معتبر بین‌المللی به تشریح نقش این همکاری در رتبه علمی دانشگاه پرداخت. سپس دکتر اردشیر علی‌زاده، مسوول واحد ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت معاونت پژوهش و فناوری و دبیر کمیته مرکزی کوهورت دانشگاه، توضیحاتی درباره ثبت بیماری قلب و نقش همکاری ملّی و گروه‌های علوم پایه و بهداشت و بالین ارائه داد.

نشست فوق؛ با قول همکاری مساعد دکتر حمیدرضا جوادی و پیشنهاد دکتر محمدمهدی دایی، پزشک منتخب در ثبت بیماری شبکه قلب ایران برای تشکیل گروه در تدوین پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های پژوهشی، پایان یافت. پیشنهاد دکتر دایی، با استقبال اعضای حاضر در نشست مواجه شد.