عمومی | موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

سمینار “اینترنت اشیاء و کاربردهای آن در صنعت آب و کشاورزی” با مشارکت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.


در این جلسه ابتدا آقای دکتر غرویان رئیس شبکه هوشمند پژوهشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین برنامه های پژوهشگاه در خصوص کاربرد اینترنت اشیاء و اهداف برگزاری سمینار را تشریح کردند. در ادامه آقای دکتر نادر عباسی معاون پژوهش و فناوری موسسه نیز پس از خوش آمدگویی به مدعوین، توجه به تکنولوژی های جدید به ویژه سامانه های هوشمند در کشاورزی را در شرایط موجود ضرورتی انکار ناپذیر دانسته و همکاری و همفکری تمام دستگاههای مرتبط با صنعت آب در کشور را مهم و سازنده توصیف کردند. ایشان در ادامه با اشاره به تفاهم نامه همکاری های علمی بین پژوهشگاه نیرو و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، برگزاری این سمینار در گام اول از این همکاری ها بیان نمود و اظهار امیدواری کردند که در آینده همکاری های علمی و اجرائی این دو مجموعه با جدیت دنبال شود.

آقایان مهندس آرش شیخعلی مدیر واحد اینترنت اشیاء مرکز توسعه فناوری های شبکه های هوشمند پژوهشگاه نیرو و دکتر علیرضا فرهادی استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف سخنرانان اصلی این سمینار بودند که در خصوص موارد زیر به ایراد سخنرانی پرداختند.

- مروری بر فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیاء

- مروری بر راهکارهای پایش و کنترل از راه دور شبکه های آبیاری

- بررسی تجارب موفق در بکارگیری سامانه خودکار انتقال آب در ایران و استرالیا

در بخش دوم سمینار، حاضرین به ارائه دیدگاههای خود در خصوص کاربرد اینترنت اشیاء در وضعیت آب به ویژه مزایا و محدودیت های موجود در این خصوص پرداختند.

شایان ذکر است در این سمینار کارشناسانی از بخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و برخی شرکت های خصوصی و دانش بنیان شرکت داشتند.