عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

تمجید دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ازبرگزاری استارت آپ های گردشگری درپارک علم و فناوری همدان

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری همدان، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری با مثبت ارزیابی کردن استفاده از برنامه های نو و جدید در توسعه گردشگری اظهار داشت: باید توان خود را برای جذب سرمایه گذار جدید در زمینه گردشگری و اجرای پروژه های جدید معطوف کنید زیرا صنعت گردشگری مستعد نوآوری و بروز خلاقیت هاست .

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در ارزیابی نمایشگاه و استارت آپ های برگزار شده در این پارک بیان داشت: استارت آپ های حوزه صنایع دستی را موفق می دانم زیرا استان همدان علاوه بر ظرفیت گردشگری پتانسیل بالایی در زمینه صنایع دستی دارد .

در ادامه دکتر علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با ارایه راهکارهای بهبود و رونق فضای کسب و کار به استارت آپ ها و بررسی و ارایه توصیه های لازم جهت تسریع و تسهیل فعالیت های کسب و کارهای نوپا در حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: از پارک علم و فناوری همدان تشکر می کنم که با برپایی این نمایشگاه، ظرفیت های علمی و نوآوری ایران را در خلق راه های نوین جهت بهبود گردشگری و صنایع دستی به نمایش گذاشت .

دکتر مجید کزازی رییس پارک علم و فناوری همدان نیز در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: با برگزاری اجلاس جهانی اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان ما بر آن شدیم تا با برگزاری دو رویداد ایده پارک همدان ۲۰۱۸ با موضوع گردشگری و نمایشگاه استارت آپ های مرتبط با این حوزه، بر اساس یافته های علمی و پژوهشی چالش های حوزه گردشگری را مرتفع سازیم

وی با اشاره به اهمیت توجه به کسب و کارهای نوپا گفت: هدف ما موفقیت و تبدیل آنها به واحد فناور و شرکت دانش بنیان توانمند است

رییس پارک علم و فناوری همدان افزود: این نمایشگاه جانبی در کنار اجلاس اصلی سازمان جهانی گردشگری و با حضور ۵۵ استارت آپ در سطح ملی و در زمینه گردشگری است که ۵ طرح برتر رویداد ملی ایده پارک نیز از جمله این غرفه ها می باشد .

وی در پایان گفت: دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و اعضا و میهمانان این سازمان، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار همدان، معاونان استاندار همدان، فرمانداری همدان و مدیران کل ادارات و سازمان های استان همدان از این نمایشگاه بازدید کردند .

در راستای انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا (همدان ۲۰۱۸) و میزبانی چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ، ۲۴ ایده از استان های مختلف کشور در رویداد ملی ایده پارک علم و فناوری همدان ۲۰۱۸ با موضوع گردشگری و صنایع دستی در محل دانشگاه بوعلی سینا به رقابت پرداختند و صاحبان ایده در سه دقیقه به بیان ایده و طرح خود که مبتنی بر خلاقیت و تجربیات عملی و دارای توجیه اقتصادی بود پرداختند.

فراخوان این رویداد از اوایل شهریور ماه آغاز و بیش از ۸۰ ایده از استان های مختلف کشور از قبیل مازندران، یزد، قزوین، کردستان و … در دبیرخانه رویداد ایده پارک توسط صاحبان ایده ثبت شد.

از این میان، ۲۴ ایده برای ارائه در روز رویداد انتخاب و به پنج نفر برتر جوایز نقدی اهدا شد، همچنین نفرات برتر فرصت حضوردر چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری را کسب کردند .

ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷