عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان

جلسه شورای دانشگاه با حضوررییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

New Page ۲

حجه الاسلام حیدری :

دانشگاه سر سلسله ی همه ی پیشرفتهای یک ملت است

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه ای که با حضور اعضای شورای فرهنگی و شورای مدیران دانشگاه آزاد فلاورجان تشکیل گردید ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) پس از استماع نظرات و پرسشهای اعضای شورای واحد فلاورجان ابراز داشتند در دوره ی دفاع مقدس ملت عزیز ما با دستان خالی در مقابل کل جبهه استکبار جهانی ایستادگی نمود و یکی از دلایل مهم آن پیروی از قرارگاه متمرکزی بود که به تناسب توانایی رزمندگان غیور میهن ، چینش ها و مدیریتها به نحو صحیح انجام می شد.

حجه الاسلام حیدری افزود دانشگاه پیمانه ای از یک جامعه است که شامل تنوع و گوناگونی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی می شود و مشکلاتی که در دانشگاه به وجود می آید ریشه در ناهنجاریهایی دارد که در بیرون از دانشگاهها است و رسالت دانشگاه ایجاب می کند با هم افزایی و مشارکت افراد زبده و تحصیلکرده به بررسی و شناخت علتهایی که گلوگاه مشکلات است اقدام نماید.

حجه الاسلام حیدری در ادامه افزودند دانشگاه سر سلسله و سلسله جنبان همه ی پیشرفتها و پس رفتهای یک ملت و مملکت است ، در این میان نقش دانشگاه به کار گیری اهرمها و مولفه های علمی برای حل مشکلات منطقه ای و بالاتر از آن در سطح ملی است .

ایشان در ادامه بیان کردند : باید با ارائه ی دیدگاه های پدیدار شناسانه و با مدیریت هماهنگ و تدابیر علمی نسبت به حل معضلات جامعه اقدام نماییم.

وی افزود : البته ما نمیتوانیم و نباید از اشتباهات برخی مسئولان دفاع نماییم لیکن نباید ناراضی تراشی کنیم و کاری نکنیم که باعث ایجاد نارضایتی گردد زیرا نتیجه ایجاد نارضایتی نسبت به کل نظام است که همانا این هدف دشمنان قسم خورده انقلاب است.

حجه الاسلام حیدری بیان کردند : انسان دارای سه لایه ی ارزشی است که شامل باورها ، ارزش ها و سبک زندگی است و همه ی لایه های ارزشی را باید به صورت هماهنگ تقویت نمود ، به عنوان مثال برای تقویت باورها می بایست در چارچوب بایسته های دینی و با رعایت مقررات نشست کرسی های آزاد اندیشی را تقویت کرد ، همچنین تقویت جلسات آموزش مجازی و یا کارگاه های حضوری و نیز توسعه شناخت نرم افزار های دینی و معرفی آن به جامعه مخاطبین از جمله مواردی است که به تقویت باورها و رفع شبهات کمک شایانی می نماید.

پیش از آن شهلا روزبهانی ضمن خیر مقدم به حجه الاسلام حیدری ، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) با این مضمون که : "بدون تغییر صحیح  بنیادی و تحول فرهنگی و علمی امکان تحول فکری و روحی در جامعه وجود ندارد" ، ابراز داشتند : در سند چشم اندازی که ابلاغ گردیده محور های متعددی وجود دارد که همگی در راستای تحول و دستیابی به فرمایش حضرت امام خمینی می باشد و از جمله مهمترین آن محور ها اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه هاست و این در صورتی تحقق پیدا خواهد کرد که راهکار ها ، چشم اندازها و ماموریتهای ترسیم شده ی متناسب با آن اجرایی و عملیاتی گردد.

رییس واحد فلاورجان در ادامه افزودند استفاده از ظرفیت گرو های معارف اسلامی در الگوسازی مسیرهایی که می تواند به سبک زندگی سالم و ترویج فرهنگ اسلامی منجر گردد بسیار حائز اهمیت می باشد.