عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

گارکاه نیاز سنجی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار برگزار شد

گارکاه نیاز سنجی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار برگزار شد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، کارگاه برنامه نیاز سنجی سلامت جامعه با حضور معاون بهداشتی، پزشکان، مراقبین سلامت و بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار در سالن شهید عامری این شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه کاظمی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار در راستای اهمیت برنامه نیاز سنجی سلامت جامعه سخنانی بیان نمود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار تاکید کرد: نیاز سنجی سلامت جامعه زیرساخت ارتقاء و پیشرفت در سلامت مردم و گام اول در فرایند برنامه ریزی برای ارتقای سلامت جامعه است.

در ادامه مرتضی کارشناس مسئول آموزش سلامت پیرامون مبانی نیاز سنجی و شیوه اجرایی برنامه توضیحات لازم را رائه و  گفت: نیاز سنجی سلامت به منظور ارزیابی سلامت جامعه، تعیین نیازهای سلامت  و مشخص کردن نیازهایی که برآورده نشده است انجام می شود.

وی ادامه داد: نیازسنجی با مردم شروع می شود و حضور مردم در مرحله تعیین راهکارها برای مقابله با نیازها و اجرای این راهکارها نیز تداوم دارد.

گفتنی است: در این کارگاه نحوه کار با نرم افزار مربوطه برای حاضرین تشریح گردید و کتاب دستورالعمل اجرایی برنامه به مراکز سلامت تحویل داده شد.