عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

ولی‌فقیه پرچم‌دار حمایت از مردم‌سالاری و جمهوریت نظام است

مشاور رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شخص ولی‌فقیه در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پرچم دار حمایت از مردم‌سالاری و جمهوریت نظام بوده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، حمیدرضا مقدم فر عصر امروز در همایش چهل سال چهل پیروزی در استان سیستان و بلوچستان با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل، گفت: وقوع انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود و ویژگی های خاصی داشت؛ انقلابی بدون کودتا، بدون تکیه به توان نظامی و پشتوانه خارجی، کاملا مردمی با رهبری، رهبر دینی که در دنیا بی سابقه بود .

مشاور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر منحصر به فرد بودن انقلاب اسلامی، عنوان کرد: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی این واقعیت در جهان دوقطبی پذیرفته شده بود که انقلاب ها برای پیروزی یا باید وابسته به اردوگاه شرق باشند یا وابسته به اردوگاه غرب، اما انقلاب اسلامی نشان داد می توان با پشتوانه مردمی و با تکیه بر اعتقادات نهادینه شده در بطن جامعه پیروز شد و پابرجا ماند .

وی با بیان اینکه در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پرچم دار حمایت از مردم‌سالاری و جمهوریت نظام، شخص ولی‌فقیه بوده است، اظهار کرد: یکی از دستاوردها و پیروزی‌های بزرگی که در این چهل سال به‌دست آورده ایم، پایبندی به مردم‌سالاری و جمهوریت در کنار وفاداری به اسلامیت نظام بوده است .

انقلاب اسلامی جوان و در حال رویش است

مقدم‌فر افزود: انقلاب اسلامی باطراوت و جوان مانده نه پیر شده و نه عقیم، زیرا ۴۰ سال همواره در حال رویش بوده است، در دوران دفاع مقدس بستر رویش جوانانی شدند که جنگ را اداره کردند، بعد از جنگ تحمیلی نیز در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی، جوانانی که نه امام(ره) را دیده اند و نه جنگ را، مصمم و توانمند پای کار انقلاب ایستاده اند و این بهترین نشانه برای اثبات پیروزی انقلاب اسلامی است .

وی یکی از عرصه‌های پیروزی های انقلاب اسلامی را تغییر و توسعه عرصه نبرد با دشمن از داخل مرزهای جمهوری اسلامی به اعماق استراتژیک نظام دانست که توانسته خود را به‌عنوان یک قدرت غیرقایل انکار منطقه ای در عرصه بین الملل مطرح کند .

مشاور فرهنگی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیروزی غیرقابل انکار انقلاب اسلامی در جنگ های تحمیلی نظامی، فرهنگی و جنگ نرم دشمن در فتنه ۸۸، صحنه نبرد امروز نظام اسلامی با دشمنان را در عرصه جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای ترسیم کرد و گفت: این جنگ ها نیز با درایت مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار ایران اسلامی با شکست مواجه خواهد شد .

وی تصریح کرد: نشانه های این نوید را می توان در واکنش مردم به اعلام شروع تحریم های جدید از سوی آمریکا در حضور باشکوه و معنادار مراسم ۱۳ آبان مشاهده کرد که نشان دادند با درک صحیح از دشمنی، دشمنان و زنده بودن روح استکبارستیزی در کنار ولایت‌فقیه و ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده اند .

تحریم ها بهترین فرصت برای خودکفایی است

مقدم فر با ابراز خرسندی از نادانی دشمنان، با استناد به بیانات مقام عظمای ولایت، تحریم ها را بهترین فرصت برای خودکفایی برشمرد و رونق تولید داخلی و تعالی اقتصاد ملی و دانش‌بنیان را نتیجه تحریم ها دانست .

به گزارش آنا، همایش چهل سال چهل پیروزی به‌مناسبت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل زابل با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان، امام‌جمعه زابل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، هیات رئیسه دانشگاه ازاد اسلامی واحد زاهدان، ائمه‌‌جمعه شهرستان و بخش ‎‎ های مختلف سیستان، فرمانداران، بخشداران، مدیران، مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد .