عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

افتتاح چهارمین نمایشگاه اشتغال وتوسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، با حضور جمعی از مسئولین و مقامات استانی چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی افتتاح شد.

در افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مسئولین دانشگاه و مقامات محلی و استانی برگزار شد رییس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: این نمایشگاه از ۲۰تا ۲۳  آبانماه جاری در محل سالن ورزشی آموزشکده فنی پسران شهرکرد بر پا شده است که دستاوردهای ۲۱شرکت دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی استان در قالب ۲۴ غرفه و  ۱۴ مرکز علمی کاربردی در قالب ۸ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

فرید براتی گفت: امروز شرایط کشور به سمتی رفته که در این میان ایجاد جو همدلی، همفکری میان تمام مولفه‌ها و تمام ارکان کسب و کار و صنعت از مسائلی است که می‌تواند به حل مشکلات کمک کنند.
وی افزود: امروز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور ۳۰۰ خط تولیدی و صنعتی را در اختیار دارد که این افتخار تنها مرهون این دانشگاه است.

براتی بیان کرد: سه مرکز دانشگاه علمی و کاربردی در استان عملا خطوط تولیدی بنگاه‍‌های اقتصادی را در اختیار دارند که این امر به معنای اعتمادی است که صنایع به این دانشگاه کرده‌اند.

براتی با اشاره به اینکه در سراسر کشور چنین نمایشگاهی برگزار شده که متولی آن دانشگاه علمی و کاربردی است، تصریح کرد: این دانشگاه آمادگی خود را اعلام می‌کند تا بتواند در حل مسائل موجود حوزه کسب و کار مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه آشنایی دانشجویان با روش‌های ایجاد کسب و کار است، اضافه کرد: در کنار این نمایشگاه یک کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی وجود دارد که به صورت رایگان به افراد خدمات ارائه خواهد کرد، همچنین در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کسب و کار برگزار می‌شود.

براتی گفت: تلاش شده دانشجویان مراکز مختلف، از این نمایشگاه بازدید کنند و با صنایع‌، ادارات و نهادهای صنفی و نهادهایی که مرجع صادر کننده مجوز هستند، آشنا شوند.

وی اضافه کرد: بسیاری از فرآورده‌های موجود در این نمایشگاه منحصر بفرد است که لازم است بر روی این محصولات تمرکز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: فلسفه وجودی دانشگاه جامع علمی و کاربردی این است که در راستای تولید علم و دانش بتواند به صورت عملیاتی تکنسین‌ها، کارگران و کارشناسان خوبی تربیت کند.

الله‌کرم نصیری، افزود: اشتغال در سه بخش اصلی خدمات، صنعت و کشاورزی تعریف شده و در سطح استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، گرچه در سطح ملی، توجه دولت به سمت کارهای زیربنایی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی است.

وی گفت: یکی از پتانسیل‌ها و موقعیت‌های مهم استان در بحث توریسم‌، اکوتوریسم و مشاغل جانبی است که باید تلاش شود که این پتانسیل را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

همچنین همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، در نشست مشترکی تفاهم نامه همکاری بین دکتر فرید براتی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری و دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس  پارک علم و فناوری این استان با اهدف گسترش همکاری در زمینه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فناوری به منظور اشتغال زایی و کارآفرینی ، استفاده بهینه از امکانات و توانایی های دانشگاه علمی کاربردی استان و پارک علم و فناوری  استان ، برنامه ریزی انجام فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی و اجرایی در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته به منظور برطرف نمودن نیازهای علمی و اجرایی متقابل منعقد شد.

این نمایشگاه تا ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برای بازدید علاقمندان دایر است.