عمومی | دانشگاه کردستان

همزمان با بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: مرکز نوآوری دانشگاه کردستان افتتاح شد

مرکز نوآوری دانشگاه کردستان در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با  ۶ هسته فعال است، در زمینه توانمندسازی کسب و کار و برگزاری رویدادهای نوآورانه، تامین محتوا و ایجاد بخش‌های ارزش‌افزوده افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، صادق سلیمانی امروز (سه شنبه ۲۲آبان) همزمان با بازدید و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کردستان که توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صورت پذیرفت، اظهار داشت: افتتاح این مرکز گامی بزرگ در راستای راهنمایی و توانمندسازی کسب و کار، ثبت و حمایت از ایده، مشاوره ایجاد طرح کسب و کار و فراهم کردن سرمایه‌گذار در استان ‌خواهد بود.
وی افزود: این مرکز، خدماتی را شامل ارزش افزوده تلفن همراه، تامین و نشر محتوا با کمک  پتانسیل‌های درون استانی، خدمات صوتی، پیامکی، چندرسانه ای و برنامه‌های کاربردی ارائه خواهد داد.
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان با اشاره به برگزاری رویدادها و مسابقات نوآورانه در مرکز نوآوری دانشگاه، گفت: برگزاری رویدادها مسابقات ایده‌پردازی، برگزاری استارت‌آپ ویکند و برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های اشتغال یکی دیگر از اهداف این مرکز است، تصریح کرد: آموزش‌های کاربردی کوتاه‌مدت اشتغال و سمینارهای بزرگان کسب و کار در راستای توانمندسازی دانشجویان و متفاضیان گرامی در این مرکز برگزار خواهد شد.
سلیمانی به اهمیت بازاریابی و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار اشاره و یادآور شد: بازاریابی در فضای مجازی و ترفیع در نتایج جست و جو بر خط از دیگر اهداف این مرکز نوآوری است.
وی با ذکر اینکه این مکان علمی در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر به بهره برداری رسیده و داری ۶ هسته فعال است، تصریح کرد: هسته‌های این مرکز در زمینه توانمندسازی کسب و کار و برگزاری رویدادهای نوآورانه، تامین محتوا و ایجاد بخش‌های ارزش‌افزوده فعالیت خواهد کرد.
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان با بیان اینکه این مرکز محلی برای ساماندهی و هدایت دانشجویان و نوآوران دانش‌بنیان به سمت ایجاد کسب و کار و فعالیت‌های نوآورانه است، خاطرنشان کرد: مرکز یاد شده رویکرد صادرات محصولات و تعاملات درون دانشگاهی و برون دانشگاهی در عرصه‌های داخلی و خارجی را مورد توجه قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه در صورت حمایت از این مرکز می‌توان سطح آن را به بیش از ۸۰۰ متر رساند، تصریح کرد: با این اقدام می‌توان هسته‌های فعال مرکز را نیز به بیش از چهار برابر قابلیت افزایش دارد.