عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه توانمندسازی مجریان سلامت محله و خانه مشارکت مردم در سلامت در دانشگاه

برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه توانمندسازی مجریان سلامت محله و خانه مشارکت مردم در سلامت در دانشگاه سه‌شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۷

کارگاه آموزشی دو روزه توانمندسازی مجریان سلامت محله و خانه مشارکت مردم در سلامت در سالن اجتماعات ستاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار وب دا، در این کارگاه که با هدف ارتقاء دانش و آگاهی مجریان سلامت محله و خانه مشارکت مردم در سلامت برگزار گردید، بیش از ۳۰ نفر از کارشناسان آموزش و ارتقای سلامت شهرستانها حضور داشتند.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اهمیت نقش مردم در پیشبرد برنامه های سلامت، افزود: ارتقای سلامت جامعه جز با مشارکت، هماهنگی و استفاده از پتانسیل های مردم، دستگاه ها و سازمان های اجرایی امکان پذیر نیست.

دکتر حامد منصوری گفت: لازم است با مشارکت همه نهادهای مرتبط با سلامت و مردم و نیز ارائه آموزش‌های صحیح و به موقع، در تسریع تحقق سلامت جامعه گام برداریم.

وی اظهار داشت: تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه علاوه بر تلاش‌های حاکمیت و دولت یک وظیفه همگانی است و همچنین مشارکت بین بخشی یکی از اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی به شمار می‌رود که مهمترین هدفش، افزایش سطح سلامت مردم است.

تشکیل کانون و مجامع سلامت محله، اهمیت مشارکت در سلامت، منشور اخلاقی کانون و مجامع، مجمع سلامت، سواد سلامت در سطح جامعه، استفاده از ظرفیتهای برون سازمانی، وظایف و ماموریتهای مجمع و برنامه عملیاتی شش ماهه دوم ۱۳۹۷، از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.